1-34 spośród 34
  • Wodny naturalny plac zabaw nad Wartą Projekt ogólnomiejski duży
    Wodny plac zabaw nad Wartą w miejscu dawnego kąpieliska/plaży przy Łazienkach Rzecznych obok Wartostrady.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
    Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP nie przekazuje projektu do kolejnego etapu. Projekt nie spełnia warunku określonego w Załączniku nr 1 do uchwały Nr XVII/318/IX/2025 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 1 kwietnia 2025 r. "ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2026" - § 3, ust. 14, pkt 2) tj. warunku znajdowania się terenu, na którym ma być realizowany projekt, w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta) - nieruchomość oznaczona ewidencyjnie jako: 61/16/9 znajduje się poza zasobem Miasta Poznania bądź Skarbu Państwa (we władaniu Miasta).
    Złożone odwołanie
    Decyzja ostateczna po odwołaniu:
    Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
    Uzasadnienie Rekomendacja negatywna.
    Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze 19.09.2025 r.
    Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, M.Radziwonka, A.Kwasigroch, W.Potapowicz

    Opiniowanie projektu przez:

    Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

    • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 2
     
  • Ulica Warszawska - wymiana nawierzchni jezdni Projekt ogólnomiejski duży
    Projekt zakłada wymianę nawierzchni i krawężników południowej jezdni ul. Warszawskiej na odcinku Krańcowa-Mogileńska.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Spółka, na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich, realizowała zadanie polegające na wymianie nawierzchni na ul. Warszawskiej – na odcinku od ul. św. Michała do ul. Krańcowej. Według aktualnie posiadanych informacji nie została nam przekazana decyzja o kontynuacji prac na dalszym odcinku ulicy. W związku z tym, w sprawie ewentualnych kolejnych etapów realizacji zadania, należy zwrócić się bezpośrednio do Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu, który jest inwestorem.

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE WARSZAWSKIE-POMET-MALTAŃSKIE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 16
     
  • Rekonstrukcja wieży Zamku Cesarskiego Projekt ogólnomiejski duży
    Projekt zakłada rekonstrukcję nieodbudowanej w pełnym kształcie wieży Zamku Cesarskiego jako punkt widokowy miasta.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Kultury
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Wydział Kultury informuje, że zgodnie z par. 3 ust. 16 pkt. 6 do PBO26 nie mogą być zgłaszane projekty, które wymagają współpracy instytucjonalnej, jeżeli osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją nie przedstawiły wyraźnej gotowości do współpracy w ramach projektu w formie pisemnego oświadczenia. W związku z powyższym Wydział Kultury wystąpił do Centrum Kultury ZAMEK o wydanie opinii w tej sprawie i uzyskało odpowiedź, że Centrum Kultury ZAMEK nie rekomenduje przyjęcia wniosku dotyczącego rekonstrukcji wieży Zamku Cesarskiego w obecnym kształcie i nie widzi możliwości jego realizacji. Zgodnie z opinią CK ZAMEK, kwota 1 000 000 zł wskazana we wniosku jest zdecydowanie niewystarczająca. Już samo przygotowanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej – obejmującej ekspertyzy konserwatorskie oraz niezbędne prace towarzyszące – może pochłonąć znaczną część tej sumy. Koszt właściwych prac budowlanych, wraz z obowiązkowymi nadzorami specjalistycznymi, wielokrotnie przekroczy zakładany budżet. Dodatkowo, harmonogram realizacji inwestycji wymagałby zapewnienia finansowania na okres 3–4 lat, co wykracza poza możliwości Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego. Kolejnym istotnym mankamentem projektu jest brak koncepcji zapewniającej dostępność obiektu zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Obecnie wieża nie posiada klatki schodowej ani windy. Proponowane rozwiązania ingerują w zabytkową strukturę budynku – zewnętrzna winda kolidowałaby z ideą przywrócenia przedwojennego wyglądu wieży, natomiast winda wewnętrzna (przebiegająca przez Salę Kominkową i Salę pod Zegarem) wymagałaby znaczących zmian w układzie przestrzennym, trudnych do zaakceptowania z powodów konserwatorskich, a także generujących wysokie koszty. Alternatywne rozwiązanie, polegające na budowie dwóch wind (prowadzących kolejno na strych i do poziomu wieży), wiązałoby się z koniecznością dostosowania strychu do wymogów bezpieczeństwa i użytkowania, co oznaczałoby kolejne, istotne wydatki. Ponadto, za nierealne uznano oszacowanie kosztów utrzymania wieży na poziomie 50 000 zł przez pięć lat. Funkcjonowanie tego obiektu jako przestrzeni turystyczno-gastronomicznej wymagałoby stałej klimatyzacji, regularnych przeglądów i napraw instalacji, konserwacji zabytkowych elementów oraz dostosowywania obiektu do potrzeb odwiedzających. Już samo chłodzenie i osuszanie powietrza pochłonęłoby znaczną część wskazanej kwoty w pierwszych tygodniach eksploatacji.
      Nie złożono odwołania
    • dodatkowa rekomendacja: Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (MKZ)

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 17
     
  • Remont chodnika i jezdni - Al.Niepodległości Projekt ogólnomiejski duży
    Projekt zakłada wymianę nawierzchni jezdni oraz chodnika zachodniej nitki Al. Niepodległości na odcinku Przepadek-Cicha
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Brak uwag PIM.

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE MIASTO
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Zadania dotyczące utrzymania i modernizacji infrastruktury drogowej są podstawowymi obowiązkami Miasta. Realizowanie takich zadań w ramach budżetu obywatelskiego, choć może wydawać się atrakcyjne z perspektywy inicjatywy społecznej, nie powinno zastępować działań, które są niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców w ramach stałych zobowiązań miasta. Budżet obywatelski ma na celu finansowanie projektów, które wzbogacają życie społeczności, a nie realizowanie zadań, które są obowiązkiem samorządu. Przekształcanie zadań związanych z infrastrukturą drogową w projekty obywatelskie mogłoby prowadzić do nierównego podziału środków i ograniczać możliwość realizacji innych inicjatyw społecznych, które mają na celu bezpośrednie wzbogacenie życia mieszkańców.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 18
     
  • PeWuKa VR Walk Projekt ogólnomiejski duży
    Projekt zakłada utworzenie aplikacji umożliwiającej wirtualny spacer po Powszechnej Wystawie Krajowej.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Biuro Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 20
     
  • Pumptrack nad Wartą – sportowa atrakcja Projekt ogólnomiejski duży
    Projekt zakłada budowę toru typu pumptrack – asfaltowej pętli z muldami i profilowanymi zakrętami.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK
      Uzasadnienie Rekomendacja pozytywna.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze 19.09.2025 r.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, W.Potapowicz
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Brak uwag PIM.
    • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

    • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: KDO ds. środowiska opiniuje projekt negatywnie, projekt jest zbyt inwazyjny w klinie zieleni i w korytarzu ekologicznym, generuje hałas i będzie płoszył zwierzęta.

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE GŁÓWNA
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE OSTRÓW TUMSKI-ŚRÓDKA-ZAWADY-KOMANDORIA

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 25
     
  • Tramwaj bez echa- wyciszanie poznańskich torowisk Projekt ogólnomiejski duży
    Ograniczenie hałasu tramwajowego na odcinkach ulic: Grunwaldzka, Warszawska, Starołęcka, Hetmańska, Roosevelta, Piątkowska, Murawa/al. Solidarności.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

    • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE GRUNWALD POŁUDNIE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE STARY GRUNWALD
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 31
     
  • UWAGA - Zgłoszenie zostało wycofane
    z uzasadnieniem: Projekt wycofano na prośbę Wnioskodawcy.
     

    Ogromny, rodzinny Zamek zabaw nad Wartą Projekt ogólnomiejski duży
    Wyjątkowy Zamek zabaw pełen wież, siatkowych tuneli i zjeżdżalni zapewni rodzinom bezpieczną, kreatywną zabawę!
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 52
     
  • Ogromny, rodzinny Zamek zabaw przy Malcie Projekt ogólnomiejski duży
    Wyjątkowy Zamek zabaw pełen wież, siatkowych tuneli i zjeżdżalni zapewni rodzinom bezpieczną, kreatywną zabawę!
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Rekomendacja negatywna.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze 19.09.2025 r.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, W.Potapowicz
    • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: W mpzp „Malta” w Poznaniu działka nr 1/7, ark. 06, obręb Komandoria, w części na której planowane jest zadanie oznaczona jest symbolem ZP1 – to tereny zieleni parkowej - tereny spacerowo –wypoczynkowe. Zachowuje się istniejące tereny zieleni ogólniedostępnej parkowej, z nakazem ich pielęgnacji i wzbogacania, zieleń z dużym udziałem trawników i przestrzeni otwartych, tworzone zgodnie z ustaloną kompozycją przestrzenną przy udziale takich elementów, jak: aleje spacerowe, place, osie widokowe, wnętrza parkowe, grupy drzew i krzewów o zróżnicowanej kolorystyce, sadzawki, fontanny, kaskady itp. Dopuszcza się lokalizację urządzeń do wypoczynku biernego - muszle koncertowe, wiaty, zadaszenia, ławki, altany, znaki informacyjne, urządzenia infrastruktury technicznej itp. Udział powierzchni zajętej przez ww. obiekty i urządzenia w ogólnej powierzchni zieleni nie powinien przekraczać 25%. Przy maksymalnym zachowaniu istniejącego drzewostanu dopuszcza się lokalizację nowych ciągów pieszych i rowerowych. Ustala się utrzymanie istniejącego założenia parkowego bez możliwości jakiejkolwiek ingerencji w istniejące kompozycje zieleni, poza koniecznymi zabiegami pielęgnacyjnymi oraz sezonową aranżacją gazonów. Proponowana inwestycja w ramach projektu „Ogromny, rodzinny Zamek zabaw przy Malcie” jako urządzenia do czynnego wypoczynku jest niezgodna z mpzp.

    Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

    • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: KDO ds. środowiska opiniuje projekt negatywnie. Planowany Zamek zabrałby bardzo duży obszar powierzchni biologicznie czynnej parku. Byłby też bardzo dużym obiektem pod względem kubatury, co dodatkowo negatywnie wpłynęłoby na krajobraz parku.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 53
     
  • Lofrowanie z koziołkami Projekt ogólnomiejski duży
    Interaktywna trasa turystyczno-edukacyjna po mieście przy udziale brązowych figurek poznańskich koziołków.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: W marcu br. Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta (BKPiRM) otrzymało do realizacji projekt „Koziołkowe szaleństwo”, który uzyskał finansowanie w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2025 na kwotę 200 000,00 zł. Założeniem projektu jest wprowadzenie w miejską przestrzeń miniaturowych rzeźb/figurek poznańskich koziołków, w nawiązaniu do legendy i historii Poznania. W związku z powyższym projekt „Lofrowanie z koziołkami” jest w pewnym zakresie powieleniem projektu z PBO 2025. W ramach realizacji projektu „Koziołkowe szaleństwo”, Biuro planuje w tym roku w I etapie zorganizować konkurs koncepcyjny na projekt wolnostojącej rzeźby/instalacji przedstawiającej koziołki. W II etapie w 2026 roku, po wyłonieniu projektu koziołków, zlecone zostanie ich wykonanie wraz z montażem, w uzgodnionych miejscach w przestrzeni miasta. Biuro przyjmując projekt do realizacji, założyło także możliwość rozwijania i wzbogacania idei figurek koziołków i powstawania wokół nich także innych produktów turystycznych np. mapy czy gry miejskiej itp. W związku z powyższym, na tym etapie zaproponowany projekt powiela zamierzenia przyjęte przez tut. Biuro. W związku z powyższym nie rekomenduje się jego realizacji w tej edycji PBO.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 75
     
  • Trener osiedlowy, trener senioralny Projekt ogólnomiejski duży
    Darmowe zajęcia ruchowe dla dzieci, młodzieży i seniorów z terenu miasta Poznania.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Sportu
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Wydział Sportu nie rekomenduje projektu do realizacji na podstawie § 4. ust. 7. pkt 4 dokumentu "ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2026" tj. Załącznik nr 1 do uchwały Nr XVII/318/IX/2025 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 1 kwietnia 2025 r." występowanie projektu (opisanych w projekcie działań) w budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej – jeśli projekt jest już uwzględniony w ww. dokumentach, nie będzie poddawany głosowaniu. Informujemy, że w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Poznania w budżecie Wydziału Sportu na rok 2026 zabezpieczono środki na tego typu zadania, które zostaną rozdysponowane w drodze otwartego konkursu ofert.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 85
     
  • UWAGA - Zgłoszenie zostało wycofane
    z uzasadnieniem: Wycofano zgłoszenie na prośbę Wnioskodawcy - 06.06.2025 r.
     

    PLAŻOJADA – WRACAMY NAD JEZIORA 1 Projekt ogólnomiejski duży
    Plażojada - szlakiem Trzech Jezior: Rusałka, Strzeszynek, Kiekrz - rozbudowa istniejącej infrastruktury

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 87
     
  • PST - pora skończyć tabu Projekt ogólnomiejski duży
    Projekt zakłada roczne sfinansowanie środków menstruacyjnych dla osób w wieku 11-18 l.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE OGRODY
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Zdaniem Zarządu Osiedla Ogrody temat jest już realizowany przez tzw. różowe skrzyneczki i lepiej byłoby wspierać istniejące, rozpoznawalne już inicjatywy zamiast tworzyć nowe

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 93
     
  • Aktywny senior - Poznań w ruchu Projekt ogólnomiejski duży
    Bezpłatne, ogólnodostępne zajęcia ruchowe i rekreacyjne dla seniorów w każdym wieku.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Sportu
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Wydział Sportu nie rekomenduje projektu do realizacji na podstawie § 4. ust. 7. pkt 4 dokumentu "ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2026" tj. Załącznik nr 1 do uchwały Nr XVII/318/IX/2025 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 1 kwietnia 2025 r." występowanie projektu (opisanych w projekcie działań) w budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej – jeśli projekt jest już uwzględniony w ww. dokumentach, nie będzie poddawany głosowaniu. Informujemy, że w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Poznania w budżecie Wydziału Sportu na rok 2026 zabezpieczono środki na tego typu zadania, które zostaną rozdysponowane w drodze otwartego konkursu ofert.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 118
     
  • Ciąg pieszo-rowerowy Chyby - Kobylniki Projekt ogólnomiejski duży
    Połączenie ciągów pieszo-rowerowych między ul. Lipową w Chybach a ul. Sadową w Kobylnikach
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Rekomendacja negatywna.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze w dniu 16 września 2025.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, P.Libicki, M.Woźniak, D.Koziński,

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 124
     
  • PE:GAME - poznański program rozwoju e-sportu Projekt ogólnomiejski duży
    Wyrównujemy szanse, zamieniamy pasje w kompetencje XXI wieku i przygotowujemy przyszłych olimpijczyków
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Biuro Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE OGRODY
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Zdaniem Zarządu Osiedla Ogrody projekt w niewielkim stopniu skierowany jest do mieszkańców naszego Osiedla

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 126
     
  • Strzeszyńska/Lutycka pas do skrętu w prawo Projekt ogólnomiejski duży
    Dodatkowy pas do skrętu w prawo z ulicy Strzeszyńskiej w Lutycką i buspas
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt zakłada wydzielenie dodatkowego pasa do skrętu w prawo z ul. Strzeszyńskiej w ul. Lutycką. Choć intencją jest poprawa przepustowości skrzyżowania, realizacja tego zamierzenia wiąże się z istotnymi ograniczeniami technicznymi i planistycznymi. Realizacja projektu wymagałaby: - Przebudowy układu drogowego - Proponowany pas byłby trzecim pasem ruchu na odcinku ul. Strzeszyńskiej przed skrzyżowaniem z ul. Lutycką. Wymaga to poszerzenia jezdni i dostosowania infrastruktury drogowej, co wykracza poza drobną korektę – jest to pełnoprawna przebudowa układu drogowego. - Dostosowania geometrii skrzyżowania: Konieczna będzie modyfikacja układu geometrycznego skrzyżowania, m.in. zmiana promieni skrętu, przebudowa azylów, ewentualna korekta przebiegu ciągów pieszo-rowerowych oraz krawężników. - Modernizację sygnalizacji świetlnej: Wydzielenie nowego pasa wymaga dostosowania sygnalizacji świetlnej – zarówno w zakresie jej fizycznej przebudowy (np. nowe maszty, sygnalizatory), jak i dostosowania systemu sterowania ruchem (programy sygnalizacji, detekcja pojazdów). Ponadto należy wskazać, że zgodnie z zapisami Uchwały nr XLI/456/V/2008 Rady Miasta Poznania (mpzp „III Rama Komunikacyjna – węzeł Obornicka”), ul. Strzeszyńska na tym odcinku powinna posiadać przekrój z dwoma pasami ruchu. Proponowany trzeci pas jest niezgodny z obowiązującym planem miejscowym, co uniemożliwia realizację inwestycji. Tak szeroki zakres prac znacząco przekracza dopuszczalny budżet projektów infrastrukturalnych w PBO, który wynosi 2 mln zł. W związku z powyższym, projekt jest niezgodny z § 3 pkt 16 ppkt 4) oraz 5) Zasad, co uniemożliwia wydanie pozytywnej rekomendacji.
      Nie złożono odwołania
    • dodatkowa rekomendacja: Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • dodatkowa rekomendacja: Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Zadanie inwestycyjne Zarządu Dróg Miejskich.
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Brak uwag PIM.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 139
     
  • Izba Pamięci Małe Muzeum Radojewa Projekt ogólnomiejski duży
    Cel to stworzenie małego muzeum historii Radojewa z uwzględnieniem historii kolejki wąskotorowej do Biedruska
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
    Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami opiniuje projekt negatywnie i nie przekazuje do kolejnego etapu w związku z § 3 ust. 16 pkt. 5), załącznika nr 1 do uchwały Nr XVII/318/IX/2025 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 1 kwietnia 2025 r. - ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2026, który stanowi, że do PBO26 nie mogą być zgłaszane projekty, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w Mieście strategiami, planami, politykami i programami, w tym w szczególności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego (obowiązującymi oraz opracowywanymi), innymi uchwałami Rady oraz zarządzeniami Prezydenta. Ponadto teren opisany w zgłoszeniu jest objęty umową dzierżawy ze spółką ZKZL sp. z o.o. Spółka może prowadzić inwestycje wyłącznie w zakresie gminnego budownictwa mieszkaniowego na zasobie nieruchomości dzierżawionych przez Spółkę od Miasta (Uchwała Nr L/777/VI/2013 Rady Miasta Poznania i Zarządzenie 342/2021/P Prezydenta Miasta Poznania). Projekt nie obejmuje budownictwa mieszkaniowego, wobec powyższego ww. projekt nie może być realizowany przez ZKZL sp. z o.o.
    Złożone odwołanie
    Decyzja ostateczna po odwołaniu:
    Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
    Uzasadnienie Rekomendacja negatywna.
    Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze 12.09.2025 r.
    Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, K.Żurek, M.Radziwonka, A.Kwasiogroch

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 141
     
  • Plażojada – wracamy nad jeziora Projekt ogólnomiejski duży
    Plażojada - szlakiem Trzech Jezior: Rusałka, Strzeszynek, Kiekrz - rozbudowa istniejącej infrastruktury
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Sportu
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK
      Uzasadnienie Projekt jest rekomendowany do realizacji.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze z dnia 12 września.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, M.Piekarczyk, Ł.Miadziołko, R.Szymkowiak, P.Koralewski, J.Bieniasz-Szczepańska
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Brak uwag PIM.
    • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE KIEKRZ
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE KRZYŻOWNIKI-SMOCHOWICE
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE PODOLANY
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE STRZESZYN

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 144
     
  • Poznański Kosmos edukacja na wyciągnięcie ręki Projekt ogólnomiejski duży
    Model Układu Słonecznego w skali 1:2.000.000.000 ulokowanego wzdłuż Warstostrady.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Rekomendacja negatywna.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze 16.09.2025 r.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, P.Libicki, P.Gowin-Sikora, D.Koziński, M.Laszkiewicz, W.Potapowicz, K.Wawron, J.Sumisławska, Ł.Olędzki
    • dodatkowa rekomendacja: Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (MKZ)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • dodatkowa rekomendacja: Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Spółka informuje, że w obecnym kształcie projekt wymaga doprecyzowania lokalizacji planowanych elementów. Obszar wskazany we wniosku pokrywa się z terenem objętym pracami projektowymi dotyczącymi budowy przystani jachtowej i nurtowej, co powoduje bezpośrednią kolizję z opracowywaną dokumentacją. Zalecamy rozważenie przesunięcia instalacji u podnóża skarpy, gdzie nie występują ograniczenia wynikające z planowanej inwestycji. Umieszczenie ich na skarpie mogłoby natomiast naruszyć istniejący układ komunikacyjny, w szczególności ciąg pieszy, co również należałoby wziąć pod uwagę na etapie realizacji. W załączniku przesyłamy fragment projektu zagospodarowania terenu (PZT), obrazujący planowany zakres inwestycji.
    • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 152
     
  • Nowoczesny plac zabaw w Parku Cytadela Projekt ogólnomiejski duży
    Stworzenie nowoczesnego placu zabaw z linami i zjeżdżalniami dla dzieci na Cytadeli
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt nie jest rekomendowany do dalszego procedowania. Park Cytadela jest indywidualnie wpisany do rejestru zabytków i jest również obiektem krajobrazowym. Wprowadzenie tak rozległego placu zabaw na jednej z polan zaburzyłoby jego osie widokowe i przedpola ekspozycji zieleni. W tym parku są już 4 place zabaw dla dzieci w różnym wieku.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 158
     
  • Park zabaw 'Warty Poznania' Projekt ogólnomiejski duży
    Nowoczesny park zabaw nad Wartą z atrakcjami dla wszystkich - rewitalizacja bulwarów.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Rekomendacja negatywna.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze 19.09.2025 r.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, W.Potapowicz, M.Radziwonka, A.Kwasigroch
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Brak uwag PIM.

    Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

    • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: KDO ds. środowiska opiniuje projekt negatywnie. Dolina Warty jest korytarzem ekologicznym w klinie zieleni, a projekt zakłada budowę m.in. bardzo dużych i inwazyjnych sztucznych obiektów, których już teraz jest nadmiar w dolinie Warty.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 159
     
  • Ścieżka rowerowa zamykająca trasę Trzech Jezior Projekt ogólnomiejski duży
    Budowa ścieżki rowerowej na odcinku Chyby-Kobylniki w celu zamknięcia rowerowej trasy Trzech Jezior: Rusałka-Strzeszynek-Kiekrz
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt zakłada budowę odcinka drogi rowerowej o długości ok. 1500 metrów, która miałaby domknąć tzw. trasę Trzech Jezior, poprawiając spójność sieci rowerowej na obrzeżach Poznania. Inicjatywa jest zasadna z punktu widzenia rozwoju infrastruktury rowerowej, jednak realizacja projektu napotyka na szereg poważnych ograniczeń technicznych i formalnych. Przede wszystkim, planowany odcinek przebiega przez teren o skomplikowanych uwarunkowaniach przestrzennych – w pasie drogowym znajdują się drzewa, rów przydrożny oraz infrastruktura towarzysząca, co znacząco utrudnia realizację. Budowa ścieżki w tym miejscu wiązałaby się z koniecznością budowy odwodnienia, możliwą wycinką drzew oraz wykupem gruntów w celu poszerzenia pasa drogowego. Po stronie Kobylnik istniejąca infrastruktura pieszo-rowerowa nie spełnia obowiązujących przepisów ani standardów technicznych i znajduje się po przeciwnej stronie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Aby zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo ruchu pieszego i rowerowego, niezbędna byłaby przebudowa skrzyżowania, budowa nowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego, a także zapewnienie obsługi innych relacji ruchowych. Dodatkowo, w zakresie projektowanego odcinka znajdują się elementy infrastruktury transportowej – przystanki komunikacji miejskiej, przejścia dla pieszych i istniejące oświetlenie, które należałoby przebudować lub dostosować do nowych warunków. Warto również zaznaczyć, że na trasie znajduje się ciek wodny – strumień Przeźmierka, którego przekroczenie będzie wymagać budowy odpowiedniego obiektu inżynieryjnego (np. kładki lub przepustu), co zwiększa zakres i koszty zadania. W miejscowości Chyby droga dla pieszych i rowerów zlokalizowana jest dopiero za skrzyżowaniem z al. Swadzimską, co oznacza konieczność dowiązania się do istniejącej infrastruktury poza granicą miasta Poznania. Jest to rozbudowane zadanie inwestycyjne, które wykracza zakresem poza teren miasta Poznania i wymaga przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego, obejmującego projekt budowlany, uzyskanie uzgodnień, decyzji administracyjnych i pozwolenia na budowę. Koszt realizacji zadania, ze względu na jego skalę oraz konieczność przebudowy infrastruktury i wykonania prac inżynieryjnych, znacząco przekroczy 2 mln zł, co wykracza poza możliwości budżetowe Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego. Ze względu na złożoność techniczną, formalną oraz terytorialną, realizacja projektu w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego nie jest obecnie możliwa. Projekt może zostać rozpatrzony jako oddzielna inwestycja wieloletnia, wymagająca międzygminnej współpracy oraz zabezpieczenia odpowiednich środków w budżecie. W związku z powyższym, projekt jest niezgodny z § 3, pkt 14, ppkt 2) oraz § 3 pkt 16 ppkt 4) Zasad i Trybu PBO 2026, co uniemożliwia wydanie pozytywnej rekomendacji.
      Nie złożono odwołania
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Brak uwag PIM.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 161
     
  • Kultura na Fyrtlach Projekt ogólnomiejski duży
    Koncerty, festyny, spektakle, warsztaty, animacje, kino plenerowe_i inne wydarzenia kulturalne na 20 poznańskich osiedlach.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Kultury
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Oświaty
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

    • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Kultury
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE ANTONINEK-ZIELINIEC-KOBYLEPOLE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE FABIANOWO-KOTOWO
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE GŁUSZYNA
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE GÓRCZYN
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE KRZESINY-POKRZYWNO-GARASZEWO
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE KRZYŻOWNIKI-SMOCHOWICE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE KWIATOWE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE ŁAWICA
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE MORASKO-RADOJEWO
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Zarząd nie rekomenduje projektu do realizacji, ponieważ z punktu widzenia Osiedla jego wartość w zakresie wpływu na otoczenie i zaspokojenia potrzeb lokalnych jest pozytywna, ale znikoma z uwagi na fakt, że na potrzeby mieszkańców Osiedla przewiduje się przeznaczenie 3 % kwoty stanowiącej wartość projektu.
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE NARAMOWICE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE NOWE WINOGRADY POŁUDNIE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE NOWE WINOGRADY PÓŁNOC
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE NOWE WINOGRADY WSCHÓD
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE PODOLANY
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE RATAJE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE STAROŁĘKA-MINIKOWO
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE STRZESZYN
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE SZCZEPANKOWO-SPŁAWIE-KRZESINKI
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE ŚWIERCZEWO
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE ŻEGRZE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 177
     
  • Eko murale Projekt ogólnomiejski duży
    Murale ekologiczne to wieloformatowe malowidła ścienne, które oczyszczają powietrze.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK
      Uzasadnienie Rekomendacja pozytywna. Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta wydziałem wiodącym podczas ewentualnej realizacji.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą spotkanie odwoławcze 15.09.25
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, P.Libicki, D.Koziński,

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 179
     
  • Czyste ciepło dla malucha Projekt ogólnomiejski duży
    Audyt energetyczny lokali, mieszczących poznańskie przedszkola i żłobki
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Oświaty
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Rekomendacja negatywna, projekt nie spełnia kryterium ogólnodostępności (§ 3 ust. 14 pkt 3 Zasad PBO). Efektem przeprowadzenia audytu energetycznego budynku będzie ekspertyza dotycząca zużycia energii w budynku, co pozwoli na zaplanowanie ewentualnej modernizacji budynku. Beneficjentem takiego projektu będzie więc przedszkole.
      Nie złożono odwołania
    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt „Czyste ciepło dla malucha” nie spełnia kryterium ogólnodostępności, o którym mowa w § 3 ust. 14 pkt 3 Zasad Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego. Zgodnie z tym zapisem, projekt ogólnodostępny powinien być skierowany do szerokiej grupy mieszkańców, umożliwiając im korzystanie z jego efektów bez ograniczeń wynikających z charakteru miejsca lub przeznaczenia. Efektem realizacji projektu ma być audyt energetyczny budynków, w których mieszczą się przedszkola i żłobki. Rezultat w postaci ekspertyzy dotyczącej zużycia energii będzie dokumentem technicznym wykorzystywanym wewnętrznie przez właściciela lub administratora danego obiektu w celu zaplanowania ewentualnej modernizacji. Korzyści z realizacji projektu będą miały charakter pośredni i ograniczą się wyłącznie do danej placówki, a nie do ogółu mieszkańców miasta.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 180
     
  • Aktywny umysł w kulturalnym mieście Projekt ogólnomiejski duży
    Bezpłatne, cykliczne warsztaty i wydarzenia artystyczno-kulturalne
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Kultury
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

    • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Kultury
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE OGRODY
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt w małym stopniu dotyczy terenu Osiedla

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 181
     
  • Całoroczne boisko piłkarskie w centrum Rataj Projekt ogólnomiejski duży
    Nowoczesne, całoroczne boisko ogólnodostępne z nawierzchnią syntetyczną w centrum Rataj.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt nie jest rekomendowany do dalszego procedowania. Istniejące w tym miejscu mniejsze boisko jest ogrodzone, zamykane i od wielu lat użyczane klubowi piłkarskiemu, w związku z czym nie ma charakteru ogólnodostępnego.
      Nie złożono odwołania
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Brak uwag PIM.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 185
     
  • Linearny Park Spotkań Poznaniaków nad Wartą Projekt ogólnomiejski duży
    Miasto to ludzie, stwórzmy razem zielone miejsce spotkań nad Wartą na Zagórzu
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Klimatu i Środowiska
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Rekomendacja negatywna.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze 16.09.2025 r.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, I.Dudkowiak, M.Bernet, R.Ciesielski, M.Woźniak, D.Koziński, M. Laszkiewicz, W.Potapowicz
    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Rekomendacja negatywna.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze 16.09.2025 r.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, I.Dudkowiak, M.Bernet, R.Ciesielski, M.Woźniak, D.Koziński, M. Laszkiewicz, W.Potapowicz
    • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Rekomendacja negatywna.
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze 16.09.2025 r.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, I.Dudkowiak, M.Bernet, R.Ciesielski, M.Woźniak, D.Koziński, M. Laszkiewicz, W.Potapowicz
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Spółka informuje, że północna część zgłoszonego projektu wchodzi w zakres planowanej przebudowy mostu Chrobrego. W tym rejonie przewidziano prowadzenie nowej infrastruktury podziemnej, co ogranicza możliwości zagospodarowania terenu. W związku z tym realizacja projektu w obecnym kształcie może być niemożliwa. Konieczne byłoby dostosowanie jego zasięgu do planowanej inwestycji oraz koordynacja z jednostką odpowiedzialną za przebudowę obiektu. W załączniku znajduje się materiał graficzny, gdzie na czerwono został zaznaczony obszar, który pokrywa się z zakresem inwestycji.
    • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 204
     
  • Ratujmy Dom Kultury Projekt ogólnomiejski duży
    Pokrycie połowy kosztów remontu Domu Kultury Dąbrówka w porozumieniu z PSM.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
    Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP nie przekazuje projektu do kolejnego etapu. Projekt nie spełnia warunku określonego w Załączniku nr 1 do uchwały Nr XVII/318/IX/2025 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 1 kwietnia 2025 r. "ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2026" - § 3, ust. 14, pkt 2) tj. warunku znajdowania się terenu, na którym ma być realizowany projekt, w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta).
    Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 207
     
  • Szkolenia z zachowania w sytuacjach kryzysowych Projekt ogólnomiejski duży
    Co zrobisz gdy …? Budowanie odporności społecznej mieszkańców w zakresie działań spowodowanych sytuacjami kryzysowymi.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt mieści się w zadaniach własnych Miasta Poznania i spełnia kryteria formalne, merytoryczne oraz techniczne określone w Zasadach PBO26. Jednakże jego zakres w całości pokrywa się z działaniami zaplanowanymi do realizacji w latach 2025–2026 w ramach programu „Ochrona ludności i obrona cywilna”, na który Miasto Poznań pozyska środki zewnętrzne. Finansowanie projektu w ramach PBO26 skutkowałoby przeznaczeniem środków dedykowanych dla inicjatyw oddolnych mieszkańców na realizację zadania, które i tak zostanie wykonane w ramach obowiązków Miasta przy wykorzystaniu zewnętrznych źródeł finansowania. W związku z powyższym projekt nie jest rekomendowany do realizacji w ramach PBO26.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 215
     
  • Równy bruk na Paderewskiego dla wszystkich! Projekt ogólnomiejski duży
    Stworzenie na ulicy Paderewskiego warunków do wygodnego poruszania się pieszo, rowerem, wózkami.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
      Uzasadnienie: Brak uwag PIM.

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE MIASTO
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Zadania dotyczące utrzymania i modernizacji infrastruktury drogowej są podstawowymi obowiązkami Miasta. Realizowanie takich zadań w ramach budżetu obywatelskiego, choć może wydawać się atrakcyjne z perspektywy inicjatywy społecznej, nie powinno zastępować działań, które są niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców w ramach stałych zobowiązań miasta. Budżet obywatelski ma na celu finansowanie projektów, które wzbogacają życie społeczności, a nie realizowanie zadań, które są obowiązkiem samorządu. Przekształcanie zadań związanych z infrastrukturą drogową w projekty obywatelskie mogłoby prowadzić do nierównego podziału środków i ograniczać możliwość realizacji innych inicjatyw społecznych, które mają na celu bezpośrednie wzbogacenie życia mieszkańców.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 222
     
  • Inteligentne opróżnianie koszy Projekt ogólnomiejski duży
    Inteligentne opróżnianie koszy: czysto tam, gdzie trzeba, bez zbędnych kosztów i śmieci
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: W pełni zasadna jest idea szybkiego reagowania na przypadki nagłego przepełnienia koszy ulicznych, jednak nie może ona zastępować regularnego, planowego opróżniania tych koszy. Regularność w opróżnianiu wynika z obowiązujących norm sanitarno-epidemiologicznych – jest to niezbędne, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się chorób oraz ograniczyć żerowanie gryzoni i ptactwa. Kosze uliczne, szczególnie w centralnych częściach miasta, powinny być opróżniane codziennie, a na osiedlach peryferyjnych co najmniej co drugi dzień. Dodatkowo, wiele koszy ulicznych nie posiada zadaszenia, przez co odpady ulegają zamoczeniu podczas opadów deszczu. Zwiększa to ryzyko fermentacji i powstawania nieprzyjemnych zapachów, zwłaszcza w okresie letnim. Z tego względu nie można ograniczać opróżniania wyłącznie do momentu ich całkowitego zapełnienia – konieczne jest utrzymanie stałego, zaplanowanego harmonogramu opróżniania, niezależnie od doraźnych potrzeb. Zadanie objęte niniejszym wnioskiem zostało już ujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Poznania, co oznacza, że jego realizacja została zaplanowana w ramach miejskich środków finansowych niezależnie od PBO. W związku z powyższym projekt narusza § 4 pkt 7 ppkt 3 Zasad i Trybu PBO 2026, co uniemożliwia wydanie pozytywnej rekomendacji.
      Nie złożono odwołania
    • wydział/jednostka wiodący/a : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: W zakresie opróżniania koszy w przestrzeni Miasta odpowiedzialny jest Zarząd Dróg Miejskich w pasach drogi oraz Zarząd Zieleni Miejskiej, ZTM opróżnia kosze na przystankach. Z uwagi, że są to punktu, gdzie osoby przebywają dłużej i często w większej ilości nie wyobrażamy sobie zmniejszenia częstotliwości sprzątania przystanki i połączonego z nim opróżniania koszy. Zysk byłby znikomy, ponieważ firmy sprzątające obsługują całe rejony miasta i wyłączanie pojedynczych koszy z opróżniania danego dnia nie wpłynie na koszt realizacji usługi. W ten sposób przystanki są sprzątane codziennie, a w tych lokalizacjach, gdzie pasażerów jest najwięcej, nawet dwukrotnie w ciągu dnia. Nawet w przypadku przepełnienia któregoś z koszy pomiędzy godzinami jego opróżnienia i sygnał o konieczności skierowania w daną lokalizację pojazdu z załoga celem jego opróżnienia, zaowocuje to jedynie znacznym kosztem realizacji całej usługi, w sytuacji w której najdalej kolejnego dnia przystanek i tak zostałby posprzątany. W naszej opinii projekt ma szanse powodzenia w przypadku koszy opróżnianych rzadziej, a tym samym na obszarach zarządzanych przez ZDM i ZZM.
      Nie złożono odwołania
    • wydział/jednostka wiodący/a : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt nie jest rekomendowany do dalszego procedowania. Kosze na terenach zieleni miejskiej, w zależności od lokalizacji, są opróżniane z różną częstotliwością: 2 x dzienne, 1 x dziennie (centrum), 2 x w tygodniu, 1 x w tygodniu (obrzeża) itp. zgodnie z przyjętym harmonogramem. Od dawna nie istnieje jedna, miejska firma MPO. Obecnie zajmują się tym różne, prywatne firmy wyłonione w drodze przetargu, obsługujące poszczególne rejony miasta, których jest 11. Nie ma zatem prawnej możliwości zintegrowania ich działania poprzez system integrujący - aplikację Smart City.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 245
     
  • Czyste trawniki Projekt ogólnomiejski duży
    Regularne sprzątanie miejskich kwietników i nasadzeń przyulicznych dla czystszych, zadbanych terenów zielonych.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

    • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE OGRODY
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Nie, zdaniem Zarządu Osiedla Ogrody zgłoszone są lepsze projekty o tej tematyce.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 257
     
  1. Lista ta zawiera wszystkie do tej pory zgłoszone propozycje, które można sortować według różnych kryteriów.
  2. ...można też wyświetlać propozycje na podstawie takich kryteriów jak użytkownicy, kategorie, tagi itp.

  3. Jeśli twój pomysł nie jest jeszcze reprezentowany, możesz zgłosić go jako nową propozycję.