Ścieżka rowerowa zamykająca trasę Trzech Jezior
Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży
Nazwa projektu
Ścieżka rowerowa zamykająca trasę Trzech Jezior
Skrócony opis projektu
Budowa ścieżki rowerowej na odcinku Chyby-Kobylniki w celu zamknięcia rowerowej trasy Trzech Jezior: Rusałka-Strzeszynek-Kiekrz
Opis projektu
Obecnie chcąc objechać na rowerze jeziora Rusałka, Strzeszynek oraz Kiekrz mieszkańcy muszą na odcinku Chyby-Kobylniki poruszać się po drodze krajowej, gdzie samochody poruszają się z wysoką prędkością z racji ulokowania drogi poza obszarem zabudowania. Na długości odcinka brakuje utwardzonego pobocza do poruszania się rowerem, a na skrajach drogi asfalt jest już gorszej jakości. Ponadto na całym odcinku nie ma oświetlenia, co dodatkowo zwiększa zagrożenie dla osób poruszających się po zachodzie słońca.
Założeniem projektu jest budowa ścieżki rowerowej na odcinku pomiędzy Chybami, a Kobylnikami, która pozwoli mieszkańcom Poznania bezpiecznie przejechać pętlę rowerową Rusałka-Strzeszynek-Kiekrz. Ścieżka byłaby naturalnym przedłużeniem drogi pieszo-rowerowej biegnącej przez Chyby, a dalej do Baranowa i Smochowic. Z kolei od strony Kobylnik/Kiekrza po skręcie w ulicę Podjazdową prędkość samochodów jest znacznie niższa.
Założeniem projektu jest budowa ścieżki rowerowej na odcinku pomiędzy Chybami, a Kobylnikami, która pozwoli mieszkańcom Poznania bezpiecznie przejechać pętlę rowerową Rusałka-Strzeszynek-Kiekrz. Ścieżka byłaby naturalnym przedłużeniem drogi pieszo-rowerowej biegnącej przez Chyby, a dalej do Baranowa i Smochowic. Z kolei od strony Kobylnik/Kiekrza po skręcie w ulicę Podjazdową prędkość samochodów jest znacznie niższa.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Szamotulska (Chyby-Kobylniki)Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu znaczącą poprawę bezpieczeństwa i komfortu rowerzystów chcących objechać jezioro Kierskie, a tym samym zachęcenie do częstszego korzystania z tej pięknej trasy oraz pobliskich terenów rekreacyjnych. Jednocześnie projekt pozwoli zmniejszyć ryzyko potrąceń rowerzystów na tym odcinku, a także potencjalnych wypadków spowodowanych wymijaniem rowerzystów przez kierowców samochodów.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Na projekcie skorzystają zarówno kierowcy, którzy przestaną obawiać się o potrącenie, a także zostanie poprawiona płynność ruchu (również dla autobusów komunikacji miejskiej) w okresie wiosenno-letnim, gdy ruch rowerowy jest wzmożony, jak i rowerzyści, których bezpieczeństwo i komfort zostaną znacząco podniesione. Ze ścieżki rowerowej jak najbardziej będą mogli korzystać wszyscy mieszkańcy Poznania, w tym również osoby niepełnosprawne poruszające się na przykład za pośrednictwem handbike'ów.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Ścieżka rowerowa (1400 m, szerokość 2 m) | 1 500 000 |
SUMA: | 1 500 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Trasa Trzech Jezior (Rusałka-Strzeszynek-Kiekrz) | Trasa Trzech Jezior (Rusa_ka-Strzeszynek-Kiekrz).jpg |
Mapa z fragmentem ścieżki | Mapa z fragmentem _cie_ki.jpg |
Zdjęcie fragmentu trasy | Zdj_cie fragmentu trasy.jpg |
Właściciel działki | W_a_ciciel dzia_ki.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami