Warszawska: wygodniej pieszo, rowerem i autem
Kategoria
projekt rejonowy duży >
12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Warszawska: wygodniej pieszo, rowerem i autem
Skrócony opis projektu
Remont odcinka drogi serwisowej ulicy Warszawskiej przy Łowickiej
Opis projektu
Wzdłuż ulicy Warszawskiej, na wysokości ulicy Łowickiej, biegnie droga serwisowa, która przede wszystkim nie jest przyjazna dla ruchu rowerowego i UTO, ale także dla pieszych.
Celem projektu jest:
- poprowadzenie drogi serwisowej tak, aby była bezpieczna i miała ciągłość dla ruchu rowerowego,
- usunięcie krawężników i barierek,
- odcinkowa wymiana nawierzchni.
Dokładny zakres wskaże inspektor utrzymania ZDM - realizacja do wysokości środków.
Celem projektu jest:
- poprowadzenie drogi serwisowej tak, aby była bezpieczna i miała ciągłość dla ruchu rowerowego,
- usunięcie krawężników i barierek,
- odcinkowa wymiana nawierzchni.
Dokładny zakres wskaże inspektor utrzymania ZDM - realizacja do wysokości środków.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
WarszawskaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Na wysokości ulicy ŁowickiejUzasadnienie realizacji projektu
Realizacja projektu podniesie bezpieczeństwo i komfort poruszania się drogą serwisową ulicy Warszawskiej wszystkim uczestnikom ruchu, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pieszych oraz osób poruszających się rowerami oraz UTO.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Infrastruktura rowerowa w Poznaniu jest realizowana zgodnie ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania, a więc jest dostosowana do jak najszerszego grona mieszkańców.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
prace remontowe | 800 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu z prośbą o zaopiniowanie przez Zarząd Dróg Miejskich. Ulica Warszawska w tym przedmiotowy pas serwisowy administrowany jest przez Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Adam Kwasigroch w dniu 16.07.2025 r.
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
-
dodatkowa rekomendacja:
Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
Karta Oceny Projektu Uzasadnienie "Wg danych SIP: AQUANET; Poznań - sieć wodociagowa w ulicach: Warszawskiej, Nowogrodzkiej, Zambrowskiej, Augustowskiej, Kostrzyńskiej, Lidzkiej i Terespolskiej; 01-02-2026 do 14-10-2027 ID AQUANET: 3-05-17-290-0 ID: 124115"Zespół Obradował w składzie: Poznańskie Inwestycje Miejskie