Szkolenia z zachowania w sytuacji nagłej


Kategoria
projekt rejonowy mały > 8 - Chartowo, Rataje, Żegrze
Nazwa projektu
Szkolenia z zachowania w sytuacji nagłej
Skrócony opis projektu
Co zrobisz gdy …? Budowanie odporności społecznej mieszkańców w zakresie działań spowodowanych sytuacjami kryzysowymi.
Opis projektu
Projekt zakłada poprowadzenie szeregu szkoleń dla mieszkańców dzielnic: Chartowo, Rataje, Żegrze z zakresu:

- diagnozowania sytuacji kryzysowych,

- nabycia umiejętności zachowania się w przypadku zaistnienia zdarzenia kryzysowego,

- zagadnień związanych z ewakuacją, w tym plecakiem ewakuacyjnym,

- nabycia umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,

- nabycia umiejętności udzielania pierwszej pomocy psychologicznej.

Spotkania prowadzone będą w całym Poznaniu z wykorzystaniem miejscowej infrastruktury (szkoły, domy kultury), bądź z wykorzystaniem namiotów zewnętrznych. Instruktorami prowadzącymi zajęcia będą osoby legitymujące się wiedzą praktyczną w zakresie omawianych zagadnienień, zdobywaną podczas ostatnich kryzysów w naszym mieście i kraju.

Nabór beneficjentów nastąpi poprzez zgłoszenia drogą elektroniczną (poczta mailowe, portale społecznościowe) i telefoniczną. Organizatorzy zadbają o rozpropagowanie swoich działań w lokalnych mediach społecznościowych i za pomocą banerów i plakatów.

Odbiorcami naszych działań będą osoby dorosłe, ale także całe rodziny. W oddzielnym projekcie planujemy działania skierowane do dzieci i młodzieży (charakteryzują się one inną specyfiką aktywności).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Teren dzielnic: Chartowo, Rataje, Żegrze z wykorzystaniem miejscowej infrastruktury (szkoły, domy kultury), bądź z wykorzystaniem namiotów zewnętrznych.

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

-
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecna sytuacja wymaga kompleksowego przygotowania społeczeństwa w zakresie ochrony ludności, aby skutecznie działać w przypadku wystąpienia różnorodnych zagrożeń. Kluczowe obszary, w których brakuje wiedzy i umiejętności, to przede wszystkim znajomość procedur ewakuacyjnych, pierwsza pomoc w warunkach masowych zdarzeń. Ponadto, istotne jest podniesienie świadomości społecznej w zakresie indywidualnego przygotowania na kryzys. Wiele osób nie wie, jak zbudować podstawowy zestaw przetrwania czy jak komunikować się w sytuacji braku dostępu do tradycyjnych środków łączności. Wypełnienie tych luk pozwoli na podniesienie odporności społecznej i wzrost bezpieczeństwo obywateli.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Projekt nie tylko jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego, lecz jest w wielu aspektach nakierowany na osoby ze szczególnymi potrzebami. Szkolenia adresowane są do różnych grup wiekowych: młodzieży, dorosłych, seniorów. Uwzględniają także specyfikę działania w sytuacjach kryzysowych dla całych rodzin i osób z różnymi rodzajami dysfunkcji.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
W kosztach projektu uwzględniono :

- logistykę i transport sprzętu i osób,
- materiały i przedmioty potrzebne do prowadzenia szkoleń,
-opłaty za miejsca ich prowadzenia,
-praktyczne upominki, które stanowią elementy wyposażenia plecaka ewakuacyjnego,
-serwis kawowy,
-wynagrodzenie specjalistów prowadzących szkolenia.
50 000
SUMA: 50 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Diagnoza potrzeb realizacji projektu. Diagnoza potrzeb projektu.docx
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Jakub Nadolny
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

Opiniowanie projektu przez:

  • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.