Zjeżdżaj nad Wartę
Kategoria
Projekt ogólnomiejski mały
Nazwa projektu
Zjeżdżaj nad Wartę
Skrócony opis projektu
Zjeżdżalnie po obu stronach mostów Berdychowskich, które będą dodatkową atrakcją nie tylko dla najmłodszych.
Opis projektu
Przy nowych mostach Berdychowskich są schody którymi można zejść na dolny pokład Wartostrady. Proponuję instalację aluminiowych zjeżdżalni skarpowych po obu stronach mostów, które będą dodatkową atrakcją nie tylko dla najmłodszych. Będzie można też za ich pomocą w sposób szybki, bezpieczny i ciekawy zjechać na dolny poziom Wartostrady. Zjeżdżalnia z myślą o maksymalnej zabawie i ekscytacji. Rurowa zjeżdżalnia skarpowa posiadałaby platformę startową i słupki podporowe, zapewniając bezpieczne zjeżdżanie dla dzieci w każdym wieku, ale też i dorosłych. Zjeżdżalnia rurowa będzie mogła być zarówno w konfiguracji prostej, jak i zakrzywionej, co pozwala wybrać projekt, który najlepiej pasuje do przestrzeni i pożądanych wrażeń ze zjeżdżania. Prosta zjeżdżalnia oferuje bezpośredni i szybki zjazd, podczas gdy zakrzywiona zjeżdżalnia dodaje skręty i zakręty dla dodatkowych emocji.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Mosty BerdychowskieInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Przy schodach prowadzących od Mostów Berdychowskich do dolnego pokładu WartostradyUzasadnienie realizacji projektu
Potrzeba zabawy i rekreacji dla wielu poznaniaków codziennie korzystających z Wartostrady.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego i uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Będą mogli z niego korzystać wszyscy mieszkańcy w możliwie najszerszym zakresie wiekowym.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
koszt transportu i montażu | 40 000 |
Koszt jednej zjeżdżalni rynnowej dla potrzebnej długości to około 50 tys. zjeżdżalni rurowej (zabudowanej) około 65tys. zł | 130 000 |
SUMA: | 170 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
przykładowa zjeżdżalnia | zjazd.jpg |
przykładowe zagospodarowanie | zjazd 2.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do kolejnego etapu. Wskazane przez wnioskodawcę nieruchomości są własnością Miasta Poznania (m.in. 51/32/20/6, 04/17/1 , 04/17/4). Wnioskodawca określił dokładną lokalizację i wskazał, że są to tereny zlokalizowane bezpośrednio przy mostach berdychowskich. Z uwagi na charakterystykę projektu oraz lokalizację, prosimy o zaopiniowanie projektu przez następujące jednostki: Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta, Zarząd Dróg Miejskich, Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA), Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (MKZ), Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU), Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM) oraz Wydział Klimatu i Środowiska. Zaznaczamy, że ewentualna realizacja możliwa będzie pod warunkiem wyrażenia zgody na realizacje i utrzymanie nakładów przez ZDM który administruje mosty i ich infrastrukturę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
tak
:: Z uwagi na opracowywany mpzp dla części obszaru wskazanego przez wnioskodawcę prosimy MPU o wydanie opinii uzupełniającej.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Adam Kwasigroch w dniu 29.07.2025 r.
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Wydział Klimatu i Środowiska
-
dodatkowa rekomendacja:
Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (MKZ)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt zjeżdżalni realizowany na lewym brzegu Warty wymagać będzie uzyskania pozwolenia konserwatorskiego. Dlatego, że jest to obszar objęty ochroną konserwatorską. Zwracamy uwagę, że ich projekt nie powinien naruszać praw autorskich projektantów Mostów Berdychowskich i gwarancji udzielonych przez wykonawcę prac.Zespół Obradował w składzie: Joanna Bielawska-Pałczyńska (MKZ), Agnieszka Jakubowska, Aleksandra Dolczewska - dodatkowa rekomendacja: Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
-
dodatkowa rekomendacja:
Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
Karta Oceny Projektu Uzasadnienie Projekt zjeżdżalni był już wcześniej analizowany przez Spółkę. Na etapie wstępnych rozważań zidentyfikowano szereg istotnych uwarunkowań formalno-prawnych oraz technicznych, które znacząco wpływają na możliwość jego realizacji. W szczególności: • Planowana lokalizacja obejmuje brzeg Warty zarówno od strony Starego Miasta, jak i wyspy – Ostrowa Tumskiego, który objęty jest ścisłą ochroną konserwatorską. W związku z tym realizacja inwestycji wymaga uzyskania odpowiednich uzgodnień z Miejskim Konserwatorem Zabytków oraz spełnienia wymogów wynikających z ochrony dziedzictwa kulturowego; • Teren znajduje się w strefie zalewowej, co oznacza konieczność dostosowania zastosowanych materiałów i konstrukcji do warunków okresowego zalewania; • Projektowana inwestycja wiązałaby się z ingerencją w brzeg rzeki Warty, co wymaga uzyskania pozwolenia wodnoprawnego oraz przeprowadzenia prac związanych ze wzmocnieniem skarpy i zabezpieczeniem terenu; • Potrzebna byłaby również szczegółowa analiza techniczna i środowiskowa, uwzględniająca położenie w bezpośrednim sąsiedztwie rzeki i istniejącej infrastruktury. Mając powyższe na uwadze, realizacja projektu w zaproponowanym kształcie może napotkać znaczące ograniczenia formalne i techniczne, a także generować znaczne koszty, które mogą przekroczyć standardowe możliwości realizacyjne w ramach środków Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego.Zespół Obradował w składzie: Poznańskie Inwestycje Miejskie -
dodatkowa rekomendacja:
Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Wskazany teren Mosty Berdychowskie - 51/32/20/6, 04/17/1 , 04/17/4 Skrócony opis projektu Projekt zakłada instalację aluminiowych zjeżdżalni skarpowych po obu stronach mostów, które będą dodatkową atrakcją nie tylko dla najmłodszych. Będzie można też za ich pomocą w sposób szybki, bezpieczny i ciekawy zjechać na dolny poziom Wartostrady. Ocena Teren objęty obowiązującymi mpzp – dopuszczenie lokalizacji obiektów małej architektury. Tereny zalewowe. Uchwała krajobrazowa - możliwość zakwalifikowania obiektu jako małej architektury do wysokości 5m. Wymagane zgłoszenie robót budowlanych lub pozwolenie na budowę.Zespół Obradował w składzie: Joanna Su,isławska, Beata Horoszko-Makarska, Agnieszka Walczk, Bartosz Putz