PE:GAME - poznański program rozwoju e-sportu


Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży
Nazwa projektu
PE:GAME - poznański program rozwoju e-sportu
Skrócony opis projektu
Wyrównujemy szanse, zamieniamy pasje w kompetencje XXI wieku i przygotowujemy przyszłych olimpijczyków
Opis projektu
PE:GAME (Poznańska Esportowa i Gamingowa Akademia Mistrzów i Ekspertów) to projekt, którego celem jest wyrównanie szans młodych ludzi chcących związać swoją przyszłość z e-sportem poprzez utworzenie w Poznaniu pierwszego w Polsce samorządowego, profesjonalnego programu e-sportowego. W ramach PE:GAME chcemy zamieniać pasje młodych ludzi w kompetencje i ścieżki rozwoju na miarę XXI wieku. W ramach programu będziemy m.in. trenowali zawodników w najważniejszych konkurencjach e-sportowych na różnych poziomach, zorganizujemy sieć klubów e-sportowych w szkołach, przeprowadzimy szkolenia w zakresie kariery w e-sporcie dla młodzieży (np.: jako komentatorzy, specjaliści od infrastruktury, trenerzy, streamerzy, realizatorzy obrazu i dźwięku) i opiekunów (rodziców, nauczycieli, doradców zawodowych itp.), będziemy podnosić świadomość społeczną i edukować Poznaniaków w zakresie e-sportu (nt. szans, które daje młodym ludziom i zagrożeń, które za sobą niesie), będziemy aktywizować dyskusje wokół e-sportu (m.in. poprzez organizację konferencji tematycznych) i wesprzemy badania (socjologiczne, statystyczne, społeczne) dotyczące tej dziedziny życia.
Treningi, warsztaty, szkolenia, spotkania i pokazy w ramach PE:GAME będą odbywały się w szkołach oraz w stacjonarnym centrum e-sportu zorganizowanym w wybranym obiekcie miejskim wyposażonym w profesjonalny sprzęt gamingowy (lokal miejski, dom kultury, szkoła itp.) oraz dysponującym salą konferencyjno-studyjną (ekran z projektorem, realizacja wideo i audio, ministudio). Po zakończeniu projektu (w przypadku braku kontynuacji) wyposażenie centrum zostanie przekazane poznańskim szkołom wyróżniającym się podczas jego realizacji i szkołom-zwycięzcom turniejów esportowych.
Inne przykładowe wydarzenia organizowane przez PE:GAME:
- organizacja rozgrywek wewnętrznych, turniejów otwartych (np. Mistrzostwa Poznania, turniejów szkolnych) i udział w turniejach zewnętrznych,
- organizacja konferencji i debat związanych z esportem i tematami powiązanymi,
- organizacja spotkań i warsztatów z profesjonalnymi graczami i specjalistami w zakresie e-sportu.
PE:GAME jest projektem łączącym bardzo szerokie grono osób tworzących środowisko e-sportowe w Poznaniu. W jego powstanie angażują się uczelnie wyższe, wyspecjalizowane agencje e-sportowe, eksperci, specjaliści, profesjonalni gracze, trenerzy i wolontariusze z poznańskich szkół.
Zakładamy 1,5 rocznie trwanie projektu obejmując rok szkolny 2026/2027.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Projekt ogólnomiejski

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Centrum projektu w lokalu należącym do Miasta Poznań lub instytucji związanej z Miastem Poznań
Uzasadnienie realizacji projektu
PE:GAME jako centrum e-sportu oraz projekt edukacyjny, szkoleniowy i naukowy będzie unikalnym w skali kraju przedsięwzięciem będącym odpowiedzią na zmieniające się potrzeby młodych ludzi, ewolucję rynku pracy, wyzwania, jakie niesie ze sobą wprowadzanie nowych technologii (w tym sztucznej inteligencji i technologii kwantowych) oraz lawinowo rosnącą popularność gamingu, czyli interaktywnej rozrywki elektronicznej. Dzięki PE:GAME Poznań stanie się polskim centrum profesjonalnego i amatorskiego e-sportu oraz przykładem dla innych miast w kraju i Europie. Miasto wypełni lukę poprzez stworzenie dla młodych ludzi przestrzeni do rozwijania pasji i umiejętności w bezpiecznym środowisku i pod opieką profesjonalistów umożliwiając im doskonalenie kompetencji m.in. w zakresie pracy zespołowej, strategicznego myślenia, cyberbezpieczeństwa, szybkiego podejmowania decyzji i efektywnego nabywania nowych umiejętności. Uruchomienie centrum da Poznaniowi potencjał do przyciągania inwestorów z branży nowych technologii, będzie jedną z jego wizytówek miasta i pomoże uczynić z Poznania najważniejszy w Polsce ośrodek przygotowań do e-sportowych igrzysk olimpijskich w 2027 roku w Rijadzie.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
W projekcie mogą uczestniczyć osoby z niepełnosprawnościami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Przygotowanie projektu i infrastruktury 150 000
Sprzęt i wyposażenie 500 000
Utrzymanie 200 000
Wynagrodzenia 750 000
Organizacja turniejów, wydarzeń i promocja 400 000
SUMA: 2 000 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Michał Czajka
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

Opiniowanie projektu przez:

  • wydział/jednostka wiodący/a : Biuro Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.