PE:GAME - poznański program rozwoju e-sportu
Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży
Nazwa projektu
PE:GAME - poznański program rozwoju e-sportu
Skrócony opis projektu
Wyrównujemy szanse, zamieniamy pasje w kompetencje XXI wieku i przygotowujemy przyszłych olimpijczyków
Opis projektu
PE:GAME (Poznańska Esportowa i Gamingowa Akademia Mistrzów i Ekspertów) to projekt, którego celem jest wyrównanie szans młodych ludzi chcących związać swoją przyszłość z e-sportem poprzez utworzenie w Poznaniu pierwszego w Polsce samorządowego, profesjonalnego programu e-sportowego. W ramach PE:GAME chcemy zamieniać pasje młodych ludzi w kompetencje i ścieżki rozwoju na miarę XXI wieku. W ramach programu będziemy m.in. trenowali zawodników w najważniejszych konkurencjach e-sportowych na różnych poziomach, zorganizujemy sieć klubów e-sportowych w szkołach, przeprowadzimy szkolenia w zakresie kariery w e-sporcie dla młodzieży (np.: jako komentatorzy, specjaliści od infrastruktury, trenerzy, streamerzy, realizatorzy obrazu i dźwięku) i opiekunów (rodziców, nauczycieli, doradców zawodowych itp.), będziemy podnosić świadomość społeczną i edukować Poznaniaków w zakresie e-sportu (nt. szans, które daje młodym ludziom i zagrożeń, które za sobą niesie), będziemy aktywizować dyskusje wokół e-sportu (m.in. poprzez organizację konferencji tematycznych) i wesprzemy badania (socjologiczne, statystyczne, społeczne) dotyczące tej dziedziny życia.
Treningi, warsztaty, szkolenia, spotkania i pokazy w ramach PE:GAME będą odbywały się w szkołach oraz w stacjonarnym centrum e-sportu zorganizowanym w wybranym obiekcie miejskim wyposażonym w profesjonalny sprzęt gamingowy (lokal miejski, dom kultury, szkoła itp.) oraz dysponującym salą konferencyjno-studyjną (ekran z projektorem, realizacja wideo i audio, ministudio). Po zakończeniu projektu (w przypadku braku kontynuacji) wyposażenie centrum zostanie przekazane poznańskim szkołom wyróżniającym się podczas jego realizacji i szkołom-zwycięzcom turniejów esportowych.
Inne przykładowe wydarzenia organizowane przez PE:GAME:
- organizacja rozgrywek wewnętrznych, turniejów otwartych (np. Mistrzostwa Poznania, turniejów szkolnych) i udział w turniejach zewnętrznych,
- organizacja konferencji i debat związanych z esportem i tematami powiązanymi,
- organizacja spotkań i warsztatów z profesjonalnymi graczami i specjalistami w zakresie e-sportu.
PE:GAME jest projektem łączącym bardzo szerokie grono osób tworzących środowisko e-sportowe w Poznaniu. W jego powstanie angażują się uczelnie wyższe, wyspecjalizowane agencje e-sportowe, eksperci, specjaliści, profesjonalni gracze, trenerzy i wolontariusze z poznańskich szkół.
Zakładamy 1,5 rocznie trwanie projektu obejmując rok szkolny 2026/2027.
Treningi, warsztaty, szkolenia, spotkania i pokazy w ramach PE:GAME będą odbywały się w szkołach oraz w stacjonarnym centrum e-sportu zorganizowanym w wybranym obiekcie miejskim wyposażonym w profesjonalny sprzęt gamingowy (lokal miejski, dom kultury, szkoła itp.) oraz dysponującym salą konferencyjno-studyjną (ekran z projektorem, realizacja wideo i audio, ministudio). Po zakończeniu projektu (w przypadku braku kontynuacji) wyposażenie centrum zostanie przekazane poznańskim szkołom wyróżniającym się podczas jego realizacji i szkołom-zwycięzcom turniejów esportowych.
Inne przykładowe wydarzenia organizowane przez PE:GAME:
- organizacja rozgrywek wewnętrznych, turniejów otwartych (np. Mistrzostwa Poznania, turniejów szkolnych) i udział w turniejach zewnętrznych,
- organizacja konferencji i debat związanych z esportem i tematami powiązanymi,
- organizacja spotkań i warsztatów z profesjonalnymi graczami i specjalistami w zakresie e-sportu.
PE:GAME jest projektem łączącym bardzo szerokie grono osób tworzących środowisko e-sportowe w Poznaniu. W jego powstanie angażują się uczelnie wyższe, wyspecjalizowane agencje e-sportowe, eksperci, specjaliści, profesjonalni gracze, trenerzy i wolontariusze z poznańskich szkół.
Zakładamy 1,5 rocznie trwanie projektu obejmując rok szkolny 2026/2027.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Projekt ogólnomiejskiInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Centrum projektu w lokalu należącym do Miasta Poznań lub instytucji związanej z Miastem PoznańUzasadnienie realizacji projektu
PE:GAME jako centrum e-sportu oraz projekt edukacyjny, szkoleniowy i naukowy będzie unikalnym w skali kraju przedsięwzięciem będącym odpowiedzią na zmieniające się potrzeby młodych ludzi, ewolucję rynku pracy, wyzwania, jakie niesie ze sobą wprowadzanie nowych technologii (w tym sztucznej inteligencji i technologii kwantowych) oraz lawinowo rosnącą popularność gamingu, czyli interaktywnej rozrywki elektronicznej. Dzięki PE:GAME Poznań stanie się polskim centrum profesjonalnego i amatorskiego e-sportu oraz przykładem dla innych miast w kraju i Europie. Miasto wypełni lukę poprzez stworzenie dla młodych ludzi przestrzeni do rozwijania pasji i umiejętności w bezpiecznym środowisku i pod opieką profesjonalistów umożliwiając im doskonalenie kompetencji m.in. w zakresie pracy zespołowej, strategicznego myślenia, cyberbezpieczeństwa, szybkiego podejmowania decyzji i efektywnego nabywania nowych umiejętności. Uruchomienie centrum da Poznaniowi potencjał do przyciągania inwestorów z branży nowych technologii, będzie jedną z jego wizytówek miasta i pomoże uczynić z Poznania najważniejszy w Polsce ośrodek przygotowań do e-sportowych igrzysk olimpijskich w 2027 roku w Rijadzie.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
W projekcie mogą uczestniczyć osoby z niepełnosprawnościami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Przygotowanie projektu i infrastruktury | 150 000 |
Sprzęt i wyposażenie | 500 000 |
Utrzymanie | 200 000 |
Wynagrodzenia | 750 000 |
Organizacja turniejów, wydarzeń i promocja | 400 000 |
SUMA: | 2 000 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
- wydział/jednostka wiodący/a : Biuro Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa