Smyki ćwiczą języki


Kategoria
projekt rejonowy mały > 8 - Chartowo, Rataje, Żegrze
Nazwa projektu
Smyki ćwiczą języki
Skrócony opis projektu
Program zajęć logopedycznych kształtujących i utrwalających poprawną mowę małego dziecka.
Opis projektu
CEL GŁÓWNY: Wspomaganie edukacji językowej dziecka, rozbudzanie aktywności słownej, rozwijanie sprawności związanych z komunikacją językową.
CELE SZCZEGÓŁOWE: usprawnianie narządów mowy: usprawnianie mięśni języka, warg, policzków, żuchwy, podniebienia miękkiego - wyrabianie prawidłowego oddechu dla mowy - wydłużanie fazy wydechowej - poprawa fonacji - kształtowanie nawyku właściwego ułożenia języka w jamie ustnej w pozycji spoczynkowej - rozwój korelacji układów oddechowego, artykulacyjnego, fonacyjnego - zwrócenie uwagi na pozawerbalne składniki wypowiedzi: mimikę, gest, - zwrócenie uwagi na prozodię wypowiedzi (ton głosu, rytm, intonacja, wysokość dźwięków mowy) - wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu.
Celem wychowawczym programu jest przede wszystkim wzmacnianie poczucia własnej wartości, dzięki podniesieniu sprawności językowej.
Program zakłada, że systematyczność będzie kluczem do efektywnej stymulacji rozwoju mowy u dzieci. Logopeda będzie raz w tygodniu prowadził zajęcia grupowe. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych w formie zabawy dla małych grup dzieci w wieku 4-6 lat.
Podczas zajęć przewiduje się przede wszystkim: ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych, ćwiczenia fonacyjne, logorytmiczne, oddechowe, ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, słuchu fonematycznego, ćwiczenia grafomotoryczne, słowno-ruchowe. Ponadto, adekwatne do wieku i możliwości zajęcia ogólnorozwojowe kształtujące procesy poznawcze i sferę emocjonalną u dziecka (zgodnie z podstawą programową wychowania przdszkolnego).

Oczekiwane efekty wdrożenia programu profilaktyki logopedycznej:
– usprawnienie narządów artykulacyjnych dziecka
– eliminacja nieprawidłowości związanych z wymową
– poprawa funkcjonowania dziecka w zakresie komunikacji językowej (poprawa dykcji, fonacji, zwiększenie aktywności słownej dziecka).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Osiedle Orła Białego

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

siedziba Centrum Edukacyjno Logopedycznego i/lub pobliskie przedszkole.
Uzasadnienie realizacji projektu
Prawidłowy rozwój mowy, poza oczywiście innymi czynnikami, świadczy o dojrzałości dziecka do podjęcia nauki szkolnej. Wiek przedszkolny jest zatem najważniejszym i decydującym okresem w kształtowaniu i rozwijaniu mowy dziecka. Należy zadbać nie tylko o zapobieganie i korygowanie powstałych zaburzeń, ale również o usprawnianie i stymulowanie prawidłowego rozwoju mowy, by przebiegał właściwie i bez zakłóceń. Jako logopeda i nauczyciel, obserwuję z niepokojem rosnącą liczbę zaburzeń językowych u dzieci. Program stworzony został z myślą o najmłodszych, w trosce o wczesne wspomaganie rozwoju oraz wykrywanie i eliminowanie ewentualnych nieprawidłowości językowych na wczesnym etapie. Jest to program profilaktyczny i nie zastąpi terapii logopedycznej w przypadku wad wymowy.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: NIE
Adresatami są wyłącznie dzieci w określonym przedziale wiekowym.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
wynagrodzenie dla wykwalifikowanych prowadzących
(dwie grupy, zajęcia 1x w tygodniu dla każdej z nich = 8 zajęć w miesiącu x 12 miesięcy + dodatkowe konsultacje/dyżury specjalistów dla rodziców).
18 000
sprzęt multimedialny (tablica interaktywna + projektor, drukarka) 15 000
pomoce dydaktyczne, dedykowane programy licencjonowane 10 000
koszty eksploatacyjne; dopłata do czynszu, media, ewentualne i/lub koszty najmu sali od placówki oświatowej 5 000
promocja, reklama 1 000
materiały biurowe, papier ksero, tonery, artykuły piśmiennicze, plastyczne itp 1 000
SUMA: 50 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Jolanta Herman
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

Opiniowanie projektu przez:

  • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.