Rowerowa Trasa Kórnicka: wygodniej na Franowo
Kategoria
projekt rejonowy duży >
8 - Chartowo, Rataje, Żegrze
Nazwa projektu
Rowerowa Trasa Kórnicka: wygodniej na Franowo
Skrócony opis projektu
Remont Rowerowej Trasy Kórnickiej wzdłuż tunelu tramwajowego na Franowo.
Opis projektu
Chociaż droga dla rowerów wzdłuż tunelu tramwajowego na Franowo powstała stosunkowo niedawno, bo w 2012 roku, to jest w fatalnym stanie technicznym i wymaga pilnych napraw.
Pomiędzy dawną pętlą tramwajową 'Osiedle Lecha' a ulicą Kurlandzką potrzebna jest:
- odcinkowa wymiana nawierzchni,
- zmiana nawierzchni na bitumiczną na skrzyżowaniach z osiedlowymi drogami,
- regulacja studzienek,
- wprowadzenie innych poprawek w trybie remontu, tak aby trasa była zgodna ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania.
Dokładny zakres prac remontowych wskaże inspektor utrzymania ZDM - realizacja do wysokości środków.
Naprawa tego odcinka jest także istotna, ponieważ jest to część Rowerowej Trasy Kórnickiej, która jest ujęta w Programie Rowerowym Miasta Poznania - celem trasy jest połączenie Starego Miasta, Rataj, Chartowa, Franowa i Szczepankowa.
Pomiędzy dawną pętlą tramwajową 'Osiedle Lecha' a ulicą Kurlandzką potrzebna jest:
- odcinkowa wymiana nawierzchni,
- zmiana nawierzchni na bitumiczną na skrzyżowaniach z osiedlowymi drogami,
- regulacja studzienek,
- wprowadzenie innych poprawek w trybie remontu, tak aby trasa była zgodna ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania.
Dokładny zakres prac remontowych wskaże inspektor utrzymania ZDM - realizacja do wysokości środków.
Naprawa tego odcinka jest także istotna, ponieważ jest to część Rowerowej Trasy Kórnickiej, która jest ujęta w Programie Rowerowym Miasta Poznania - celem trasy jest połączenie Starego Miasta, Rataj, Chartowa, Franowa i Szczepankowa.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
droga dla rowerów wzdłuż tunelu tramwajowego na FranowoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
między dawną pętlą tramwajową 'Osiedle Lecha' a ulicą KurlandzkąUzasadnienie realizacji projektu
Realizacja projektu podniesie bezpieczeństwo i komfort poruszania się Rowerową Trasą Kórnicką wszystkim uczestnikom ruchu, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb mieszkańców poruszających się rowerami oraz UTO.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Infrastruktura rowerowa w Poznaniu jest realizowana zgodnie ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania, a więc jest dostosowana do jak najszerszego grona mieszkańców.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
remont drogi dla rowerów | 800 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami