Grunwaldzkie parkingi rowerowe


Kategoria
projekt rejonowy duży > 5 - Grunwald Północ, Grunwald Południe, Stary Grunwald
Nazwa projektu
Grunwaldzkie parkingi rowerowe
Skrócony opis projektu
Rowerowe wiaty parkingowe na grunwaldzkich osiedlach i przy grunwaldzkich szkołach
Opis projektu
Rower to świetny środek transportu na co dzień!

Wiele osób nie może jednak sobie pozwolić na korzystanie z niego z bardzo prozaicznych powodów. Codzienne wnoszenie i znoszenie rowerów po schodach albo wożenie windą. W ciasnych mieszkaniach brakuje miejsca. Dla jednych to uciążliwości, dla innych bariery nie do pokonania. Trzymanie rowerów na dworze? Jest coraz popularniejsze, ale kradzieże rowerów skutecznie zniechęcają wiele osób. Pod wieloma blokami nie ma na to miejsca.

W ramach projektu mają powstać wzorcowe parkingi rowerowe przy blokach, które będą inspiracją dla kolejnych miejsc w Poznaniu. Takie parkingi stawiają nie tylko spółdzielnie czy wspólnoty, ale nieraz również miasta. Rowery byłyby chronione przed deszczem pod wiatą. Stojaki byłyby U-kształtne, ułatwiając oparcie i bezpieczne przypięcie ramy z kołem.

Proponowane lokalizacje są na działkach miejskich, bez ingerencji w zieleń wysoką, miejsca parkingowe czy inną infrastrukturę, z preferencją odległości do 50 m od najbliższej klatki schodowej lub wejścia do szkoły.

WIATY DLA MIESZKAŃCÓW

Rycerska
39/17/7/4

Promienista
36/35/12/45

Newtona
35/17/141/8

Newtona
35/17/141/22

Pogodna
35/04/19/2

WIATY PRZY SZKOŁACH

Szkoła Podstawowa nr 80, ul. Pogodna
Szkoła Podstawowa nr 88, ul. Swoboda
Szkoła Podstawowa nr 90, ul. Chociszewskiego
Zespół Szkół Geodezyjno-Drogowych, ul. Szamotulska
Zespół Szkół Elektrycznych nr 2, ul. Świt
XI Liceum Ogólnokształcące, ul. Ściegiennego


Realizacja zgodnie z weryfikacją jednostek miejskich do wysokości środków z preferencją dla obsługi różnych lokalizacji na całym Grunwaldzie, a nie tylko na jednym osiedlu.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Cały Grunwald zgodnie z opisem

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

-
Uzasadnienie realizacji projektu
Poprawa bezpieczeństwa przechowywania rowerów i proste ułatwienie możliwości korzystania z roweru w codziennych dojazdach.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Projekt będzie otwarty dla mieszkańców i dostępny
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Grunwaldzkie parkingi rowerowe 300 000
SUMA: 300 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Tadeusz Mirski
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.