Apteczki pierwszej pomocy w tramwajach


Kategoria
Projekt ogólnomiejski mały
Nazwa projektu
Apteczki pierwszej pomocy w tramwajach
Skrócony opis projektu
🆘 W poznańskich tramwajach nie ma apteczek! Czas to zmienić dla dobra ogółu!
Opis projektu
Poznań posiada rozwiniętą sieć tramwajową, z której codziennie korzysta około 120 000 pasażerów.
Tabor MPK obejmuje 228 tramwajów, kursujących po całym mieście i stanowiących kręgosłup lokalnego systemu transportu publicznego. W tramwajach brakuje ogólnodostępnych apteczek pierwszej pomocy – co może mieć realne konsekwencje w nagłych sytuacjach .
🆘🆘🆘
Celem projektu jest wyposażenie każdego tramwaju w plombowaną, prostą apteczkę pierwszej pomocy, która będzie dostępna dla pasażerów w razie wypadków, zasłabnięć czy skaleczeń. Szybki dostęp do podstawowego wyposażenia może uratować Twoje życie!
🆘🆘🆘
Proponowana zawartość apteczki to m.in.: rękawiczki jednorazowe, gaza jałowa, bandaże, plastry, chusteczki dezynfekujące i instrukcja użycia.
🆘🆘🆘
Koszt zakupu i montażu apteczek we wszystkich 228 tramwajach szacuje się na 35 000–50 000 zł – to niewielka inwestycja, która może znacząco poprawić poziom bezpieczeństwa w transporcie publicznym.
🆘🆘🆘
Wprowadzenie apteczek to krok w stronę bardziej odpowiedzialnej, bezpiecznej i przyjaznej dla mieszkańców komunikacji miejskiej.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

tramwaje

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

-
Uzasadnienie realizacji projektu
🚋🆘 W tramwajach MPK Poznań brakuje ogólnodostępnych apteczek.
🚋🆘 Szybka pomoc przy zasłabnięciu czy skaleczeniu może uratować zdrowie.
🚋🆘 Apteczka dostępna dla pasażerów skraca czas reakcji w nagłych przypadkach.
🚋🆘 W wielu europejskich miastach takie rozwiązania już funkcjonują.
🚋🆘 Obecność apteczki zwiększa poczucie bezpieczeństwa w komunikacji.
🚋🆘 To proste i tanie działanie o dużym znaczeniu społecznym.
🚋🆘 Motorniczy nie zawsze może natychmiast udzielić pomocy.
🚋🆘 Plombowana apteczka ogranicza ryzyko nadużyć, ale pozwala działać w razie potrzeby.
🚋🆘 Projekt podnosi standardy bezpieczeństwa i nowoczesności MPK Poznań.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Całkowicie - pierwsza pomoc dotyczy wszystkich - każdemu się należy i każdy może się jej podjąć.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
300 apteczek - 228 szt. do montażu w tramwajach, 72 szt. zapasowe 36 000
Montaż apteczek - 228 szt. x 60 zł 13 680
❤️dobre serce świadków zdarzenia i chęć niesienia pomocy 🆘️ oraz skorzystanie z apteczki 🧰 - ta pozycja jest nie do oszacowania - jednocześnie jest na wagę złota, ma w sobie nieobliczalną moc i nic nie kosztuje 💪

(w formularzu musi mieć nominał)
1
SUMA: 49 681
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 10 000
Dodatkowe załączniki
Apteczki w bimbach Apteczki z bimbach.png
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Maria Sokolnicka-Guzek
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

Opiniowanie projektu przez:

  • wydział/jednostka wiodący/a : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Nie złożono odwołania
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Tramwaje są własnością Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu i z tego tytułu to przede wszystkim MPK powinno go realizować. MPK jako spółka prawa handlowego nie jest uwzględniona w budżecie Miasta Poznania i nie może otrzymywać do realizacji środków i zadań z PBO. Dodatkowo MPK ma już doświadczenia, gdyż kilka lat temu część tramwajów wyposażono w apteczki. Mimo, iż te były zlokalizowane w kabinach i tak ich wyposażenie znikało bardzo szybko. Powoduje to, że utrzymanie wyposażenia apteczek znacznie przekracza koszty ich zakupu i montażu. Wówczas z pomysłu zrezygnowano. Tym bardziej apteczka zamontowana w przestrzeni pasażerskiej będzie wymagała częstszego uzupełniania, co może prowadzić do kosztów utrzymania na poziomie co najmniej 50% wartości projektu. Z kolei montaż apteczki w kabinie prowadzącego powoduje utratę dostępności projektu.
    Zespół Obradował w składzie: Magdalena Kusiak Łukasz Bandosz Andrzej Gapski Izabela Cieślewicz
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - nie
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO26. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - nie
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - tak
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2026 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzania czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    15. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    16. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    17. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    18. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska? - nie
    19. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - nie
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 49 681 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 10 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 49 681 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 24 840 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.