Schody na przystanek Smolna przy Hlonda
Kategoria
projekt rejonowy mały >
12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Schody na przystanek Smolna przy Hlonda
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę schodów i chodnika z osiedla Smolna na przystanek przy ul. Hlonda
Opis projektu
Projekt zakłada budowę dwóch dojść pieszych prowadzących z terenu zielonego w kierunku przystanku autobusowego i chodnika przy ulicy Hlonda (mapa w załączniku) – jako naturalne przedłużenie już istniejących, lecz niedokończonych ścieżek spacerowych. Obecnie mieszkańcy korzystają z dwóch wydeptanych, nieurządzonych przejść, które prowadzą przez skarpę i zieleń – bez infrastruktury zapewniającej bezpieczeństwo oraz dostępność.
Pierwsze z przejść to stroma trasa wymagająca wykonania schodów, które umożliwią bezpieczne zejście do ul. Hlonda w szczególności na przystanek autobusowey.
Drugie z przejść, o łagodniejszym nachyleniu, może zostać zaadaptowane na dostępne przejście dla osób z niepełnosprawnościami oraz rodzin z wózkami dziecięcymi, poprzez utwardzenie nawierzchni i stworzenie wygodnej rampy.
Projekt zakłada:
budowę schodów w miejscu stromego przejścia (niebieska strzałka),
utwardzenie i uporządkowanie drugiej, płaskiej trasy z dostosowaniem dla osób z ograniczoną mobilnością (czerwona strzałka),
ewentualne oznakowanie przejść oraz estetyczne wkomponowanie ich w istniejącą zieleń.
Pierwsze z przejść to stroma trasa wymagająca wykonania schodów, które umożliwią bezpieczne zejście do ul. Hlonda w szczególności na przystanek autobusowey.
Drugie z przejść, o łagodniejszym nachyleniu, może zostać zaadaptowane na dostępne przejście dla osób z niepełnosprawnościami oraz rodzin z wózkami dziecięcymi, poprzez utwardzenie nawierzchni i stworzenie wygodnej rampy.
Projekt zakłada:
budowę schodów w miejscu stromego przejścia (niebieska strzałka),
utwardzenie i uporządkowanie drugiej, płaskiej trasy z dostosowaniem dla osób z ograniczoną mobilnością (czerwona strzałka),
ewentualne oznakowanie przejść oraz estetyczne wkomponowanie ich w istniejącą zieleń.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. Smolna / ul. HlondaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Przy przystanku autobusowym Smolna w kierunku Szarych Szeregów.Uzasadnienie realizacji projektu
Uzasadnienie potrzeby realizacji:
Obecna infrastruktura ścieżek pieszych w tym rejonie kończy się nagle, co powoduje, że mieszkańcy – w tym dzieci, seniorzy oraz osoby dojeżdżające na przystanek – muszą korzystać z dzikich, wydeptanych tras, które nie spełniają żadnych standardów bezpieczeństwa. Brak utwardzenia i schodów sprawia, że przejście staje się niebezpieczne w czasie deszczu czy zimy, a osoby z wózkami dziecięcymi lub niepełnosprawnościami nie mogą z niego korzystać w ogóle.
Zaprojektowanie i wykonanie schodów oraz utwardzonego przejścia pozwoli nie tylko poprawić bezpieczeństwo i komfort poruszania się, ale także ułatwi dostęp do komunikacji publicznej i zachęci do aktywnego korzystania z terenów zielonych.
Projekt wpłynie również na estetykę i spójność urbanistyczną tej części miasta – kończąc istniejące ścieżki i włączając je logicznie w system dróg pieszych. Dzięki temu, mieszkańcy zyskają realne i wygodne połączenie pomiędzy zielenią rekreacyjną a miejską infrastrukturą.
Obecna infrastruktura ścieżek pieszych w tym rejonie kończy się nagle, co powoduje, że mieszkańcy – w tym dzieci, seniorzy oraz osoby dojeżdżające na przystanek – muszą korzystać z dzikich, wydeptanych tras, które nie spełniają żadnych standardów bezpieczeństwa. Brak utwardzenia i schodów sprawia, że przejście staje się niebezpieczne w czasie deszczu czy zimy, a osoby z wózkami dziecięcymi lub niepełnosprawnościami nie mogą z niego korzystać w ogóle.
Zaprojektowanie i wykonanie schodów oraz utwardzonego przejścia pozwoli nie tylko poprawić bezpieczeństwo i komfort poruszania się, ale także ułatwi dostęp do komunikacji publicznej i zachęci do aktywnego korzystania z terenów zielonych.
Projekt wpłynie również na estetykę i spójność urbanistyczną tej części miasta – kończąc istniejące ścieżki i włączając je logicznie w system dróg pieszych. Dzięki temu, mieszkańcy zyskają realne i wygodne połączenie pomiędzy zielenią rekreacyjną a miejską infrastrukturą.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
TAK
Projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego. Uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz wszystkich mieszkańców – niezależnie od wieku i poziomu sprawności. W szczególności:
W punkcie dotyczącym utwardzenia i uporządkowania drugiej, łagodnej trasy (oznaczonej czerwoną strzałką), projekt przewiduje jej dostosowanie do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością – poprzez wykonanie wygodnej ścieki z utwardzoną nawierzchnią.
Dzięki temu z przejścia będą mogły korzystać osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, osoby starsze, a także rodziny z wózkami dziecięcymi.
Zastosowanie odpowiedniego oznakowania oraz estetyczne wkomponowanie przejść w przestrzeń zieloną podniesie czytelność i komfort korzystania z przestrzeni publicznej przez wszystkich użytkowników.
Projekt realizuje założenia projektowania uniwersalnego, ponieważ zakłada dostępność, bezpieczeństwo i funkcjonalność dla możliwie najszerszej grupy mieszkańców. Opis zgodności znajduje się w głównej części wniosku, w punkcie dotyczącym adaptacji płaskiej trasy jako dostępnego przejścia dla osób z niepełnosprawnościami.
Projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego. Uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz wszystkich mieszkańców – niezależnie od wieku i poziomu sprawności. W szczególności:
W punkcie dotyczącym utwardzenia i uporządkowania drugiej, łagodnej trasy (oznaczonej czerwoną strzałką), projekt przewiduje jej dostosowanie do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością – poprzez wykonanie wygodnej ścieki z utwardzoną nawierzchnią.
Dzięki temu z przejścia będą mogły korzystać osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, osoby starsze, a także rodziny z wózkami dziecięcymi.
Zastosowanie odpowiedniego oznakowania oraz estetyczne wkomponowanie przejść w przestrzeń zieloną podniesie czytelność i komfort korzystania z przestrzeni publicznej przez wszystkich użytkowników.
Projekt realizuje założenia projektowania uniwersalnego, ponieważ zakłada dostępność, bezpieczeństwo i funkcjonalność dla możliwie najszerszej grupy mieszkańców. Opis zgodności znajduje się w głównej części wniosku, w punkcie dotyczącym adaptacji płaskiej trasy jako dostępnego przejścia dla osób z niepełnosprawnościami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Budowa schodów (ok. 8m od ścieżki)
Realizacja do wysokości środków |
40 000 |
Budowa przejścia (ok. 6m od ścieżki)
Realizacja do wysokości środków |
10 000 |
SUMA: | 50 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
urwana ścieżka | P1020760.JPG |
ścieżka do nikąd | P1020762.JPG |
brak zakończenia ścieżki | P1020765.JPG |
mapka podglądowa | MAPA.png |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami