Make Łazarz Great For Cycling


Kategoria
projekt rejonowy duży > 13 - Jeżyce, św.Łazarz
Nazwa projektu
Make Łazarz Great For Cycling
Skrócony opis projektu
Udrażniamy rowerowe tętnice Łazarza! Głogowską na dworzec. Odnowa Hetmańskiej
Opis projektu
Rowerowy sposób na Łazarz! Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa i warunków ruchu rowerowego na kluczowych trasach Łazarza, które są częścią Programu Rowerowego. Na projekt składają się dwa elementy:
1) Wydłużenie pasów rowerowych na ul. Głogowskiej do Dworca Zachodniego (na bazie projektu organizacji ruchu, który posiada ZDM),
2) Do wysokości środków wymiana nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego na ulicy Hetmańskiej (zaniedbany odcinek Głogowska-Dmowskiego).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Łazarza: Głogowska i Hetmańska

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

-
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt poprawi warunki poruszania się rowerem przez śródmieście Poznania na najważniejszych trasach
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Infrastruktura rowerowa w Poznaniu jest realizowana zgodnie ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania, a więc jest dostosowana do jak najszerszego grona mieszkańców
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Rowerowe zmiany na Głogowskiej i Hetmańskiej 610 000
SUMA: 610 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Tadeusz Mirski
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu. Ulica Głogowska i Hetmańska administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu. Z uwagi na charakter projektu, prosimy MIR o wydanie opinii uzupełniającej.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 16.07.2025

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
  • dodatkowa rekomendacja: Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu dotyczącego dróg publicznych.
    Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.