Rowerowy lepszy Poznań
Kategoria
Projekt ogólnomiejski mały
Nazwa projektu
Rowerowy lepszy Poznań
Skrócony opis projektu
Obniżenie wysokich i niewygodnych krawężników, usprawnienie i poprawa bezpieczeństwa na przejazdach rowerowych.
Opis projektu
Celem projektu jest poprawa przejazdów rowerowych, na których występują wysokie krawężniki. Dzięki eliminacji uskoków jazda rowerem, hulajnogą czy na rolkach będzie bezpieczniejsza i płynniejsza.
Lista proponowanych miejsc (kolejność ulic to sugerowane priorytety):
- Kościuszki (parking Stary Browar, Półwiejska),
- Krakowska (przedszkole),
- Bułgarska,
- Strzeszyńska,
- Literacka,
- Katowicka,
- Książęca.
Szczegółowe wytyczne:
- realizacja do wysokości środków,
- dotyczy ulic zarządzanych przez ZDM,
- sposób naprawy danego przejazdu rowerowego do indywidualnej decyzji: usunięcie krawężników, szlifowanie krawężników, obniżenie krawężników, przebudowa lub wymiana nawierzchni,
- projekt obejmuje tylko te przejazdy, które nie kolidują z innymi inwestycjami.
Lista proponowanych miejsc (kolejność ulic to sugerowane priorytety):
- Kościuszki (parking Stary Browar, Półwiejska),
- Krakowska (przedszkole),
- Bułgarska,
- Strzeszyńska,
- Literacka,
- Katowicka,
- Książęca.
Szczegółowe wytyczne:
- realizacja do wysokości środków,
- dotyczy ulic zarządzanych przez ZDM,
- sposób naprawy danego przejazdu rowerowego do indywidualnej decyzji: usunięcie krawężników, szlifowanie krawężników, obniżenie krawężników, przebudowa lub wymiana nawierzchni,
- projekt obejmuje tylko te przejazdy, które nie kolidują z innymi inwestycjami.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Lista proponowanych miejsc (kolejność ulic to sugerowane priorytety): - Kościuszki (parking Stary Browar, Półwiejska), - Krakowska (przedszkole), - Bułgarska, - Strzeszyńska, - Literacka, - Katowicka,Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
dotyczy przejazdów rowerowychUzasadnienie realizacji projektu
Proponowany projekt w PBO wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania. Dzięki realizacji zaproponowanych inwestycji poprawi się komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerowego, a co za tym idzie więcej mieszkańców Poznania będzie mogło dojeżdżać do pracy i szkół na rowerach.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Infrastruktura rowerowa w Poznaniu jest realizowana zgodnie ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania, a więc jest dostosowana do jak najszerszego grona mieszkańców.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Realizacja projektu | 300 000 |
SUMA: | 300 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do kolejnego etapu. Ulice Kościuszki, Krakowska, Bułgarska, Strzeszyńska, Literacka, Katowicka, Książęca administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich, natomiast za organizację ruchu odpowiada Miejski Inżynier Ruchu. W związku z powyższym, prosimy o zaopiniowanie projektu przez ww. jednostki.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 21.07.2025
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
-
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu dotyczącego dróg publicznych.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak