Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych-połączmy alejkę
Kategoria
projekt rejonowy duży >
7- Morasko-Radojewo, Naramowice, Umultowo
Nazwa projektu
Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych-połączmy alejkę
Skrócony opis projektu
Projekt polega na budowie wyniesionego przejścia na wysokości ul. Rubież 14, łączącego istniejącą aleję.
Opis projektu
Projekt polega ba budowie wyniesionego przejście i przejazdu rowerowego przez ulicę Rubież na wysokości adresu 14, realizacja ma podnieść bezpieczeństwo i usprawnić komunikację mieszkańców po przez połączenie istniejącej alei pieszo-rowerowej z placem miejskim. Przy realizacji projektu należy zachować istniejący drzewostan.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Rubież 14Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez ulicę Rubież na wysokości nr 14 - połączy istniejącą aleję pieszo-rowerową z placem miejskim w jeden spójny ciąg komunikacyjny. Wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa i usprawni komunikacje we wschodniej części Naramowic. Aleja stanowi waży ciąg komunikacyjny łączący osiedla mieszkaniowe, z dostępem do usług i komunikacji miejskiej.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Wyniesione przejście dla pieszych likwiduje bariery architektoniczne dla osób z niepełnosprawnościami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Dokumentacja projektowa i prace budowlane. | 150 000 |
SUMA: | 150 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu. Nieruchomość oznaczona ewidencyjnie jako: 50/29/9/106, która obejmuje wskazane przez wnioskodawcę skrzyżowanie, administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. Natomiast, za organizację ruchu odpowiada Miejski Inżynier Ruchu. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostki o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Adam Kwasigroch w dniu 08.07.2025 r.
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
-
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Projekt dotyczy dróg wewnętrznych. BMIR opiniuje wyłącznie drogi publiczne.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak