Rowerowe Ogrody
Kategoria
projekt rejonowy mały >
6 - Ogrody, Sołacz, Winiary, Wola
Nazwa projektu
Rowerowe Ogrody
Skrócony opis projektu
Rowerem szybciej! Umożliwienie jazdy rowerem w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych - wdrożenie kontraruchu.
Opis projektu
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych, osiedlowych ulicach: Błękitna, Żegockiego, Dobrogojskiego. Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą w obu kierunkach, dojeżdżając szybciej do domów, skracając sobie trasę i unikając ulic z intensywnym ruchem samochodowym.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Błękitna, Żegockiego, DobrogojskiegoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązanie znane jest z innych krajów i miast. Sprawdza się w ostatnich latach również w Poznaniu. Obecnie w Poznaniu mamy już ponad 300 ulic z kontraruchami i kontrapasami. Jest to rozwiązanie bezpieczne i poprawiające komfort przemieszczania się rowerem po mieście, szczególnie na ulicach osiedlowych. Rozwiązanie to pozwala osobom poruszającym się rowerami na wybór alternatywnych, bezpiecznych tras w drodze do pracy, szkoły, czy podczas załatwiania spraw codziennych. Wprowadzenie kontraruchów wpływa również pozytywnie na ogólną poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na danych ulicach.
Kwestie formalne:
Jeśli miasto posiada projekt, a nie ma zapewnionych środków na wdrożenie na ulicę z listy, jest ona realizowana priorytetowo.
Jeśli ulica z powyższej listy nie jest w zarządzie miasta lub już ma wdrożony kontraruch, jest pomijana.
Jeśli projekt koliduje z innym zadaniem miasta lub organ zarządzający ruchem nie wyrazi zgody na wdrożenie kontraruchu/kontrapasa, ulica jest pomijana.
Realizacja do wysokości środków.
Kwestie formalne:
Jeśli miasto posiada projekt, a nie ma zapewnionych środków na wdrożenie na ulicę z listy, jest ona realizowana priorytetowo.
Jeśli ulica z powyższej listy nie jest w zarządzie miasta lub już ma wdrożony kontraruch, jest pomijana.
Jeśli projekt koliduje z innym zadaniem miasta lub organ zarządzający ruchem nie wyrazi zgody na wdrożenie kontraruchu/kontrapasa, ulica jest pomijana.
Realizacja do wysokości środków.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Rowerem mogą poruszać się osoby młodsze i starsze, ludzie w pełni sprawni i z niepełnosprawnościami. W związku z tym uznaję ten projekt za zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
50 tys. zł - realizacja do wyczerpania środków | 50 000 |
SUMA: | 50 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami