Rowerowy Grunwald
Kategoria
projekt rejonowy mały >
5 - Grunwald Północ, Grunwald Południe, Stary Grunwald
Nazwa projektu
Rowerowy Grunwald
Skrócony opis projektu
Rowerem szybciej! Umożliwienie jazdy rowerem w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych - wdrożenie kontraruchu.
Opis projektu
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych, osiedlowych ulicach: Brzeźnicka, Kłuszyńska, Trębacka. Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą w obu kierunkach, dojeżdżając szybciej do domów, skracając sobie trasę i unikając ulic z intensywnym ruchem samochodowym.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Brzeźnicka, Kłuszyńska, TrębackaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązanie znane jest z innych krajów i miast. Sprawdza się w ostatnich latach również w Poznaniu. Obecnie w Poznaniu mamy już ponad 300 ulic z kontraruchami i kontrapasami. Jest to rozwiązanie bezpieczne i poprawiające komfort przemieszczania się rowerem po mieście, szczególnie na ulicach osiedlowych. Rozwiązanie to pozwala osobom poruszającym się rowerami na wybór alternatywnych, bezpiecznych tras w drodze do pracy, szkoły, czy podczas załatwiania spraw codziennych. Wprowadzenie kontraruchów wpływa również pozytywnie na ogólną poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na danych ulicach.
Kwestie formalne:
Jeśli miasto posiada projekt, a nie ma zapewnionych środków na wdrożenie na ulicę z listy, jest ona realizowana priorytetowo.
Jeśli ulica z powyższej listy nie jest w zarządzie miasta lub już ma wdrożony kontraruch, jest pomijana.
Jeśli projekt koliduje z innym zadaniem miasta lub organ zarządzający ruchem nie wyrazi zgody na wdrożenie kontraruchu/kontrapasa, ulica jest pomijana.
Realizacja do wysokości środków.
Kwestie formalne:
Jeśli miasto posiada projekt, a nie ma zapewnionych środków na wdrożenie na ulicę z listy, jest ona realizowana priorytetowo.
Jeśli ulica z powyższej listy nie jest w zarządzie miasta lub już ma wdrożony kontraruch, jest pomijana.
Jeśli projekt koliduje z innym zadaniem miasta lub organ zarządzający ruchem nie wyrazi zgody na wdrożenie kontraruchu/kontrapasa, ulica jest pomijana.
Realizacja do wysokości środków.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Rowerem mogą poruszać się osoby młodsze i starsze, ludzie w pełni sprawni i z niepełnosprawnościami. W związku z tym uznaję ten projekt za zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
50 tys. zł - realizacja do wyczerpania środków | 50 000 |
SUMA: | 50 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu z uwagami.
Wskazana przez wnioskodawcę ul. Brzeźnicka w znacznej części znajduje się w użytkowaniu wieczystym przedsiębiorstw.
W związku z powyższym, nie spełniają warunku określonego w Załączniku nr 1 do uchwały Nr XVII/318/IX/2025 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 1 kwietnia 2025 r. "ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2026" - § 3, ust. 14, pkt 2) tj. warunku znajdowania się terenu, na którym ma być realizowany projekt, w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta).
Pozostałe ulice: Kłuszyńska i Trębacka administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu. Z uwagi na charakter projektu, prosimy MIR o wydanie opinii uzupełniającej.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 21.07.2025
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
-
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu dotyczącego dróg publicznych.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak