Poprawiamy bezpieczeństwo pieszego
Kategoria
projekt rejonowy duży >
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Poprawiamy bezpieczeństwo pieszego
Skrócony opis projektu
Budowa chodników, przejść dla pieszych na ulicach rejonu 4: Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę chodników, budowę i remont dróg, budowę i doświetlenie przejść dla pieszych, budowę progów zwalniających w najbardziej niebezpiecznych miejsach na ulicach w rejonie 4 "Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki".
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Krzesiny, Rymanowska, Garaszewo, Ostrowska, Spławie, PrzemyskaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
ulice osiedlowe rejonu 4: Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki.Uzasadnienie realizacji projektu
poprawi komfort użytkowania dróg ale przede wszystkim podniesie bezpieczeństwo pieszych.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Poprawa przemieszczania się osób z niepełnosprawnościami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Przejście dla pieszych w ul. Ostrowskiej 350 + doświetlenie i poduszki spowalniające | 130 000 |
Próg zwalniający przy przejściu dla pieszych w ul.Spławie - przy kościele | 20 000 |
Przejście dla pieszych w ul. Ostrowskiej 532 + doświetlenie i poduszki spwalniające | 130 000 |
Dojście do przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu Ostrowska/Przemyska" | 70 000 |
Budowa ulicy Rymanowskiej w technologii płyt ażurowych od skrzyżowania z ul. Krzesiny w kierunku wschodnim - odcinek ok. 90mb | 280 000 |
1.Budowa brakującego chodnika w ul. Krzesiny na wysokości nieruchomości Krzesiny 44 - kontynuacja istniejącego chodnika w kierunku torów kolejowych - budowa chodnika na działce miejskiej na długości ok. 33mb - 100.000zł
2. Remont nawierzchni ul. Garaszewo (kontynuacja wcześniejszych remontów nawierzchni)- 70 000 zł |
170 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 30 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu. Ulice Krzesiny, Rymanowska, Garaszewo, Ostrowska, Spławie, Przemyska, administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu. Z uwagi na charakter projektu, prosimy MIR o wydanie opinii uzupełniającej.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 16.07.2025
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
-
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu dotyczącego dróg publicznych.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak