Rowerowa Odnowa: Strzeszyn i Podolany
Kategoria
projekt rejonowy duży >
2 - Kiekrz, Krzyżowniki-Smochowice, Podolany, Strzeszyn
Nazwa projektu
Rowerowa Odnowa: Strzeszyn i Podolany
Skrócony opis projektu
Poprawa jakości dróg dla rowerów na Strzeszynie i Podolanach
Opis projektu
W ramach poprawy możliwości poruszania się rowerem po Strzeszynie i Podolanach proponuję:
1) wymianę nawierzchni z kostki brukowej na nawierzchnię bitumiczną na wybranym odcinku drogi dla rowerów na ulicy Literackiej (od ul. Horacego w kierunku ronda Czapskiego) - dokładny zakres wskaże inspektor utrzymania ZDM, realizacja zadania do wysokości środków.
2) remont wybranych przejazdów rowerowych w ciągu ulicy Strzeszyńskiej (szczególny nacisk na bezkrawężnikowe przejazdy rowerowe i wymiana nawierzchni na bitumiczną) - dokładny zakres wskaże inspektor utrzymania ZDM, realizacja zadania do wysokości środków.
1) wymianę nawierzchni z kostki brukowej na nawierzchnię bitumiczną na wybranym odcinku drogi dla rowerów na ulicy Literackiej (od ul. Horacego w kierunku ronda Czapskiego) - dokładny zakres wskaże inspektor utrzymania ZDM, realizacja zadania do wysokości środków.
2) remont wybranych przejazdów rowerowych w ciągu ulicy Strzeszyńskiej (szczególny nacisk na bezkrawężnikowe przejazdy rowerowe i wymiana nawierzchni na bitumiczną) - dokładny zakres wskaże inspektor utrzymania ZDM, realizacja zadania do wysokości środków.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Literacka, StrzeszyńskaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
wybrane odcinki wymienionych ulic według opisu projektuUzasadnienie realizacji projektu
Realizacja projektu podniesie bezpieczeństwo i komfort poruszania się ul. Literacką i Strzeszyńską wszystkim uczestnikom ruchu, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb mieszkańców poruszających się rowerami oraz UTO.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Mieszkańcy Poznania, w szczególności Strzeszyna i Podolan, poruszający się rowerem, hulajnogami lub UTO, osoby z dysfunkcjami ruchowymi, poruszające się na wózkach, osoby z wózkami dziecięcymi.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
realizacja do wyczerpania środków | 800 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Poznania przekazuje projekt do Zarządu Dróg Miejskich i Miejskiego Inżyniera Ruchu. Wskazane przez wnioskodawce ulice administrowane są przez ZDM, natomiast za organizację ruchu odpowiada MIR. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostki o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Adam Kwasigroch w dniu 08.07.2025 r.
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
-
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu dotyczącego dróg publicznych.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak