Poprawa bezpieczeństwa pieszego
Kategoria
projekt rejonowy duży >
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Poprawa bezpieczeństwa pieszego
Skrócony opis projektu
Budowa chodników, przejść dla pieszych na ulicach rejonu 4: Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę chodników, monitoringu w najbardziej niebezpiecznych miejsach na ulicach w rejonie 4 "Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki".
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Rudzka, Gospodarska, SianokosyInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
ulice osiedlowe rejonu 4: Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki.Uzasadnienie realizacji projektu
Budowa brakujących chodników, monitoringu na terenie osiedli w rejonie 4 poprawi komfort użytkowania dróg ale przede wszystkim podniesie bezpieczeństwo pieszych
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Poprawa przemieszczania się osób z niepełnosprawnościami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Przejście dla pieszych w ul. Gospodarskiej na wys. skrzyżowania z ul. Sianokosy + dobudowanie kawałka brakującego chodnika z jednej strony | 130 000 |
Punkty monitoringu na terenie osiedla - instalacja i urządzenia | 190 000 |
Instalacja defibrylatorów z atestem unijnym (przy szkole SP61 i na plebani przy kościele na Spławiu) | 30 000 |
Budowa chodnika w ul. Rudzkiej, kontynuacja budowy chodnika z PBO 2025 - kolejny odcinek w kierunku wschodnim | 450 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 30 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu. Wskazane przez wnioskodawcę ulice administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich. Natomiast za organizację ruchu odpowiada Miejski Inżynier Ruchu. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostki o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Adam Kwasigroch w dniu 08.07.2025 r.
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
-
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu dotyczącego dróg publicznych.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak