Zielone Fyrtle 2026


Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży w ramach Zielonego Budżetu
Nazwa projektu
Zielone Fyrtle 2026
Skrócony opis projektu
Dzięki wspólnej, międzyosiedlowej inicjatywie nasze osiedla stają się jeszcze bardziej zielone i przyjazne mieszkańcom
Opis projektu
To już szósta edycja naszego znanego i lubianego projektu. Tym razem projekt zrealizowany będzie na terenie czternastu Osiedli Miasta Poznania a to wszystko dzięki ogromnemu zaangażowaniu w przygotowanie merytoryczne społeczników, przedstawicieli Osiedli: Fabianowo-Kotowo, Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Kwiatowe, Naramowice, Podolany, Starołęka-Minikowo, Strzeszyn, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Północ, Krzyżowniki-Smochowice, Górczyn, Antoninek-Zieliniec-Kobylepole oraz Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Szczegóły wymieniono w tabeli

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Szczegóły wymieniono w tabeli
Uzasadnienie realizacji projektu
Dzięki inwestycjom zrealizowanym w ramach poprzednich edycji projektu Zielone Fyrtle, nasze Miasto wzbogaciło się o setki drzew i krzewów. Nasz projekt daje szansę na uzupełnienie brakującego zadrzewienia oraz stworzenie ciekawych przestrzeni przyjaznych do życia.
Zieleń, drzewa i krzewy to nie tylko czystsze powietrze - to również realne obniżenie temperatury chodników i ulic w upalny dzień, to także mała retencja - zatrzymywanie jakże cennej wody opadowej w systemach korzeniowych oraz w liściach. Dzięki nowym nasadzeniom skutecznie odchodzimy od wizji miasta będącego wyłącznie betonową pustynią. Ten projekt, dzięki swojej dywersyfikacji, pozytywnie wpłynie na wygląd i jakość bardzo wielu miejsc w Naszym Mieście.

Dziękuję przedstawicielom wszystkich czternastu Osiedli zaangażowanym w przygotowanie tego projektu. Bez Was nie było by to możliwe. Wykonaliście swoją pracę perfekcyjne dając Naszym Mieszkańcom szczegółowo rozpisany Projekt, na który bez wahania mogą oddać swój głos!
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Nasadzenia drzew, krzewów i kwiatów prowadzone są w miejscach, gdzie nie powodują powstawania barier architektonicznych a zieleń w tkance miejskiej funkcjonuje ponad podziałem na osoby sprawne i z niepełnosprawnościami. To właśnie zieleń tworzy w mieście przestrzeń przyjazną do życia dla wszystkich.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
1. Głuszyna
Projekt, nasadzenia drzew i krzewów przy Zespole Szkół i Placówek Oświatowych nr 5”, ( dotyczy zagospodarowania otoczenia szkoły SP53 i Schroniska Młodzieżowego w Głuszynie- 120.000 (W.Óświaty)

2.Fabianowo-Kotowo
- Założenie i pielęgnacja zieleni oraz montaż elementów małej architektury na obszarze Szacht, obejmujący teren Szacht po wschodniej stronie ul. Głogowskiej (m.in. działki nr:
4/4, 5/2, 7, arkusz 20, obręb 36
1/2, 3/2, 6/1, 6/2, 7, 8, arkusz 21, obręb 36
1/5, arkusz 22, obręb 36
1/103, 3, arkusz 26, obręb 36
1/5, arkusz 27, obręb 60 - 100.000
- uzupełnienie nasadzeń i pielęgnację zieleni na terenie ogrodu Biblioteki Raczyńskich przy ul. Fabianowo 2 (działka nr 1/7, arkusz 08, obręb 36) - 30.000

3. Kwiatowe
- Nasadzenia zieleni wzdłuż ulicy Szarotkowej wraz montażem ławek i koszy na śmieci- 130.000 (ZDM)
380 000
4. Nowe Winogrady Północ.
- Nasadzenia nowej zieleni, pielęgnacja istniejącej zieleni, modernizacja i montaż nowych ławek i koszy na śmieci, modernizacja chodników, działka 52/37/67/2 - 170.000 (ZZM)

5. Nowe Winogrady Południe.
- Nowe nasadzenia oraz doposażenie placu zabaw w parku Czarneckiego - 160.000 (ZZM)

6. Starołęka-Minikowo.
- Uporządkowanie terenu oraz rewitalizacja części zachodniej , Starołęckiego Ogrodu Miejskiego, (cześć A), zlokalizowanej na działkach: obręb 6- Żegrze numery działek 4, 6, 8, oraz obręb 11- Starołęka, działki o numerach: 18, 19, 20, 94, 112 (teren w powierzeniu ZZM) polegającej na uporządkowaniu terenu, zapewnieniu komunikacji poprzez utworzenie duktów spacerowych z naturalnych rodzajów nawierzchni oraz przygotowanie elementów pomocniczych dla odwiedzających. Zwiększenie bioróżnorodności oraz przygotowanie warunków pod rośliny ozdobne oraz kwiaty - 200.000 (ZZM)
530 000
7. Górczyn
- Rewitalizacja, nowe oraz uzupełnienie nasadzeń zieleni w parku im. M. Zawiei - 50 000 (ZZM)

8. Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nasadzenia drzew w pasach drogowych różnych ulic
osiedla Szczepankowo-Spławie Krzesinki oraz pielęgnację zieleni
przyulicznej.- 140.000 (ZDM)
Pielęgnacja zieleni na terenie SP 61 - 20.000 (W.Oświaty)
Pielęgnacja zieleni na terenie Przedszkola nr 93 - 20.000 (W.Oświaty)

9. Naramowice
Rozwój zieleni oraz infrastruktury rekreacyjnej przy Szkole Podstawowej nr 60 - 150.000 (W.Oświaty)
380 000
10. Podolany
Prace pielęgnacyjne i utrzymanie zieleni oraz nasadzenia na terenie osiedla - 120.000 (ZDM)
Wzbogacenie zieleni oraz infrastruktury rekreacyjnej w parkach i skwerach na terenie osiedla - 30.000 (ZZM)

11. Strzeszyn
Zielony wjazd na Osiedle- nasadzenia krzewów i bylin na ul.Literackiej
Projekt zakłada dodatkowe nasadzenia na początkowym odcinku ul.Literackiej (od ul. Koszalińskiej do ul. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej), chcemy stworzyć zieloną bramę wjazdową na Osiedle Strzeszyn.
Lokalizacja: Obr. 20 - Golęcin, ark. 14, dz. 1/6 - zachodni odcinek ul.Literackiej (teren w gospodarowaniu ZZM) lub wschodni odcinek - tzw. projektowany Park Linearny (zadanie w PIM) - 150.000 (ZDM)
300 000
12. Krzyżowniki-Smochowice
Nasadzenia zieleni, krzewów, montaż małej architektury, koszy na śmieci, ławek
na działkach:
nr 1/183, Arkusz 28, Obręb 22
i/lub
nr 4/9 Arkusz 29, Obręb 22 - 100.000 zł

13. Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo
Rewitalizacja wschodniej części parku przy dworku na Krzesinach, (działka nr 28/1, ark. 27, obręb 10), rewitalizacja wyspy zieleni przy ul. Nowotarskiej, pielęgnacja zieleni, uzupełnienie nasadzeń drzew i krzewów, działka nr 3/7, ark. 35, obr. 10 - 210.000 zł (ZKZL,WGN)
310 000
14. Antoninek-Zieliniec-Kobylepole.
Rewitalizacja skweru zieleni przy zbiegu ulic Haliny i Zdzisławy, nr działki 02/21/123/3.
Nasadzenia zieleni, drzew, krzewów, pielęgnacja obecnej zieleni, budowa alei z nawierzchni mineralnej, montaż dwóch ławek, koszy na śmieci, założenie trawnika - 100.000 (WGN\ZZM)
100 000
SUMA: 2 000 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 200 000
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Mariusz Szlendak
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami w odniesieniu do poszczególnych części składowych projektu informuje co następuje. Ad 1 - Wskazany przez wnioskodawcę teren administrowany jest przez Zespół Szkół i Placówek Oświatowych nr 5 w związku z tym prosimy Wydział Oświaty o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 2 - Ze względu na trwające postępowania, które mogłoby uniemożliwić realizację projektu, nie jest możliwe zrealizowanie zadania na wskazanej działce 36/21/8. Stwierdzono możliwość utraty prawa własności. W związku z powyższym, przedmiotowa nieruchomość nie może być częścią projektu PBO. Teren Szacht w tym m.in. działki o oznaczeniu geodezyjnym: 36/20/4/4 , 36/20/5/2, 36/20/7, 36/21/1/2, 36/21/3/2, 36/21/6/1, 36/21/6/2 , 60/27/1/5, 36/22/1/5 administrowane są przez Zarząd Zieleni Miejskiej - w związku z tym prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie tej części projektu. Dodatkowo informujemy, że ewentualna realizacja możliwa będzie pod warunkiem wyrażenia zgody na realizacje i utrzymanie nakładów przez ZZM. Działka o oznaczeniu geodezyjnym: 36/08/1/7 administrowana jest przez bibliotekę Raczyńskich, w związku z powyższym prosimy o zaopiniowanie tej części projektu przez Wydział Kultury. Ad 3 - ul. Szarotkowa jest administrowana przez ZDM - w związku z tym prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 4 - Działka o oznaczeniu geodezyjnym 52/37/67/2 jest administrowana przez Zarząd Zieleni Miejskiej - w związku z tym prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 5 - Park Czarneckiego administrowany jest przez Zarząd Zieleni Miejskiej - w związku z tym prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 6 - Działki o oznaczeniach geodezyjnych: 06/14/4, 06/14/6, 06/14/8, 11/07/18, 11/07/19, 11/07/20, 11/07/94, 11/07/112 administrowane są przez Zarząd Zieleni Miejskiej - w związku z tym prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 7 - Działki o oznaczeniu geodezyjnym 35/05/21/8, 35/05/20/2, 35/05/21/10, 35/05/21/5 administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich, działka - w związku z tym prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 8 - Ewentualna realizacja nasadzenia drzew w pasach drogowych różnych ulic osiedla Szczepankowo-Spławie Krzesinki oraz pielęgnację zieleni przyulicznej możliwe jest jedynie na nieruchomościach administrowanych przez ZDM jednocześnie będących własnością Miasta Poznania. Dokładny zakres ewentualnych prac do uzgodnienia z ZDM. W związku z tym prosimy Zarząd Dróg Miejskich o zaopiniowanie tej części projektu. Działka oznaczona geodezyjnie: 08/41/1/23 administrowana jest przez Szkołę Podstawową nr 61 im. Komisji Edukacji Narodowej - w związku z tym prosimy Wydział Oświaty o zaopiniowanie tej części projektu. Działki oznaczone geodezyjnie: 08/41/1/15, 08/41/1/22 administrowane są przez Przedszkole nr 93 im. Hanny Zdzitowieckiej - w związku z tym prosimy Wydział Oświaty o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 9 - Działki oznaczone geodezyjnie: 50/09/62/1, 50/09/63/1, 50/09/61/1, 50/09/63/2, 50/09/62/2, 50/09/61/2 administrowane są przez Szkołę Podstawową nr 60 im. W. Bogusławskiego - w związku z tym prosimy Wydział Oświaty o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 10 - Podolany - Prace pielęgnacyjne i utrzymanie zieleni oraz nasadzenia na terenie osiedla (ZDM) możliwe jest jedynie na nieruchomościach administrowanych przez ZDM jednocześnie będących własnością Miasta Poznania. Dokładny zakres ewentualnych prac do uzgodnienia z ZDM. W związku z tym prosimy Zarząd Dróg Miejskich o zaopiniowanie tej części projektu. Wzbogacenie zieleni oraz infrastruktury rekreacyjnej w parkach i skwerach na terenie osiedla (ZZM) możliwe jest jedynie na nieruchomościach administrowanych przez ZZM jednocześnie będących własnością Miasta Poznania. Dokładny zakres ewentualnych prac do uzgodnienia z ZZM. W związku z tym prosimy ZZM o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 11 - Strzeszyn - ul. Literacką administrowana jest przez ZDM. W związku z powyższym prosimy ZDM o zaopiniowanie tej części projektu. Z uwagi na charakterystykę tej składowej projektu prosimy również ZZM o zaopiniowanie tej części projektu. Ad 12 - Działki 22/28/1/183 oraz 22/29/4/9 administrowane są przez Zakład Lasów Poznańskich - w związku z tym prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie tej części projektu. Dodatkowo informujemy, że ewentualna realizacja możliwa jest wyłącznie na części nieruchomości, które administrowane są przez ZLP. Ad 13 - Wydział Gospodarki Nieruchomościami opiniuje tą składową projektu częściowo negatywnie oraz częściowo przekazuje do kolejnego etapu. Część negatywna - zgodnie z § 3 ust. 16 pkt. 6), załącznika nr 1 do uchwały Nr Nr XVII/318/IX/2025 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 1 kwietnia 2025 r. - ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2026, który stanowi, że do PBO26 nie mogą być zgłaszane projekty „które wymagają współpracy instytucjonalnej, jeżeli osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją nie przedstawiły wyraźnej gotowości do współpracy w ramach projektu w formie pisemnego oświadczenia” oraz przez wzgląd na § 3 ust. 16 pkt. 5) przywołanego załącznika, który stanowi, że do PBO26 nie mogą być zgłaszane „projekty, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w Mieście strategiami, planami, politykami i programami, w tym w szczególności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego (obowiązującymi oraz opracowywanymi), innymi uchwałami Rady oraz zarządzeniami Prezydenta”. Teren opisany w zgłoszeniu (działki: 10/27/28/1, 10/35/3/7) jest objęty umową dzierżawy ze spółką ZKZL sp. z o.o. Spółka może prowadzić inwestycje wyłącznie w zakresie gminnego budownictwa mieszkaniowego na zasobie nieruchomości dzierżawionych przez Spółkę od Miasta (Uchwała Nr L/777/VI/2013 Rady Miasta Poznania i Zarządzenie 342/2021/P Prezydenta Miasta Poznania). Projekt nie obejmuje budownictwa mieszkaniowego, wobec powyższego ww. projekt nie może być realizowany przez ZKZL sp. z o.o. Projekt nie może zostać zrealizowany na podstawie zarządzenia PMP 22/2024/P ani w trybie umowy in-house. Część pozytywna - niemniej wobec części tej składowej projektu tj."Rewitalizacja wschodniej części dworku przy Krzesinach", pomimo że projekt znajduje się w dzierżawie ZKZL, przekazujemy tą składową do kolejnego etapu. Z uwagi na charakterystykę oraz lokalizację składowej projektu, prosimy Zarząd Zieleni Miejskiej o zaopiniowanie rewitalizacji parku przy dworku na Krzesinach (dotyczy tylko działki 10/27/28/1). Jeżeli projekt wygra, istnieje możliwość wyłączenia działki z dzierżawy ZKZL i zmiany jednostki administrującej na Zarząd Zieleni Miejskiej. Zaznaczamy, że ewentualna realizacja rewitalizacji wschodniej części parku przy dworku na Krzesinach, możliwa jest pod warunkiem zgodny ZZM na realizację oraz późniejsze utrzymanie nakładów. Ad 14 - nieruchomość oznaczona ewidencyjnie jako: 02/21/123/3. Ta część projektu zakłada kompleksowe zagospodarowanie działki terenem zielonym o charakterze parkowym. W związku z powyższym, prosimy Zarząd Zieleni Miejskiej o zaopiniowanie tej składowej projektu. Z uwagi na lokalizację parkingu administrowanego przez Zarząd Dróg Miejskich, prosimy również ZDM o zaopiniowanie tej składowej projektu. Dodatkowo informujemy, że ewentualna realizacja możliwa będzie pod warunkiem wyrażenia zgody na realizacje i utrzymanie nakładów przez ZDM lub ZZM. Z uwagi na objęcie części terenów obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, prosimy Wydział Urbanistyki i Architektury o wydanie opinii uzupełniającej.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 29.07.2025

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Klimatu i Środowiska
  • zarządca terenu : Wydział Kultury
  • zarządca terenu : Wydział Oświaty
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie W zakresie obejmującym realizację projektu na terenie placówek oświatowych, projekt jest rekomendowany do realizacji przez Wydział Oświaty. Realizacja projektu pod warunkiem uzyskania zgód Dyrekcji placówek oświatowych.
    Zespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr Garlacz
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO26. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2026 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzania czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    15. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    16. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    17. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    18. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska? - tak
    19. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 2 000 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 200 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 2 000 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 200 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
  • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
  • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Wskazany teren terenie czternastu Osiedli Miasta Poznania a to wszystko dzięki ogromnemu zaangażowaniu w przygotowanie merytoryczne społeczników, przedstawicieli Osiedli: Fabianowo-Kotowo, Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Kwiatowe, Naramowice, Podolany, Starołęka-Minikowo, Strzeszyn, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Północ, Krzyżowniki-Smochowice, Górczyn, Antoninek-Zieliniec-Kobylepole oraz Szczepankowo-Spławie-Krzesinki Skrócony opis projektu Projekt zakłada nasadzenia drzew, krzewów i kwiatów, realizację obiektów małej architektury, modernizację chodników, budowę alei Ocena Część terenów objęta jest obowiązującymi mpzp – dopuszczenie lokalizacji obiektów małej architektury i infrastruktury. Tereny, na których nie obowiązują mpzp, realizacja infrastruktury np. alei może wymagać uzyskania decyzji o warunkach zabudowy lub celu publicznego, w zależności od ostatecznego zakresu zadania. Wymagane zgłoszenie robót budowlanych lub pozwolenie na budowę.
    Zespół Obradował w składzie: Joanna Sumisławska, Beata Horoszko-Makarska, Agnieszka Walczak, Bartosz Putz

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.