Książkomat Umultowo-Morasko-Radojewo


Kategoria
projekt rejonowy duży > 7- Morasko-Radojewo, Naramowice, Umultowo
Nazwa projektu
Książkomat Umultowo-Morasko-Radojewo
Skrócony opis projektu
Instalacja książkomatu Biblioteki Raczyńskich na Umultowie
Opis projektu
Celem projektu jest uruchomienie książkomatu Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu, zlokalizowanego przy szkole na Umultowie, aby zwiększyć dostęp mieszkańców Umultowa, Moraska i Radojewa do zbiorów bibliotecznych. Książkomat umożliwi całodobowe wypożyczanie i zwracanie książek bez konieczności wizyty w bibliotece, co zwiększy wygodę i dostępność usług bibliotecznych.

Urządzenie będzie działać na zasadzie automatu przypominającego bankomat i będzie wpięte w system już istniejących książkomatów. Użytkownicy będą mogli rezerwować książki online, a następnie odebrać je w dogodnym dla siebie czasie. Zwrot książek odbywać się będzie bezkontaktowo, co ułatwi korzystanie z biblioteki zarówno dzieciom i młodzieży szkolnej, jak i osobom dorosłym oraz seniorom.

Lokalizacja książkomatu przy szkole na Umultowie jest dogodna dla mieszkańców sąsiednich osiedli oraz uczniów i nauczycieli. Dzięki temu projekt nie tylko wspiera edukację i rozwój czytelnictwa wśród młodzieży, lecz także ułatwia dostęp do książek osobom, które mają ograniczone możliwości dojazdu do centralnej biblioteki.

Projekt przyczyni się do zwiększenia aktywności kulturalnej i integracji mieszkańców Umultowa, Moraska i Radojewa, oferując nowoczesne i wygodne rozwiązanie dostępu do literatury i materiałów edukacyjnych. Jest to ważny krok w kierunku rozwijania lokalnej infrastruktury kulturalnej i edukacyjnej, dostosowanej do potrzeb współczesnej społeczności.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

ul. Umultowska 114

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Na terenie szkoły na Umultowie
Uzasadnienie realizacji projektu
Na terenie Umultowa działa już biblioteka szkolna, która przede wszystkim obsługuje dzieci i młodzież uczącą się w szkole. Jednak dostęp do bogatszych zbiorów i usług bibliotecznych dla pozostałych mieszkańców dzielnic Umultowa, Moraska i Radojewa jest ograniczony, zwłaszcza że najbliższa biblioteka publiczna znajduje się kilka kilometrów dalej.
Instalacja książkomatu w tym miejscu będzie doskonałym uzupełnieniem infrastruktury ośiwatowej, umożliwiając korzystanie z usług bibliotecznych całej lokalnej społeczności, także osobom dorosłym i seniorom, którzy nie są uczniami szkoły. Książkomat zapewni szybki, wygodny i całodobowy dostęp do książek, ułatwiając wypożyczanie i zwroty bez konieczności dojazdu do centralnej biblioteki. Dzięki temu projekt wspiera rozwój czytelnictwa i integrację mieszkańców, podnosząc poziom edukacji i dostępu do kultury na terenie dzielnicy.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Istnienie książkomatu będzie bardzo dużym usprawnieniem dla osób niepełnosprawnych, którym zdecydowanie łatwiej będzie zamówić i odebrać książkę na osiedlu, niż jeździć do najbliższej biblioteki co wiąże się z wieloma potencjalnymi problemami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
- instalacja urządzenia
- wpięcie się do istniejącej infrastruktury Biblioteki Raczyńskich
200 000
SUMA: 200 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 15 000
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Kamil Żmijewski
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

Opiniowanie projektu przez:

  • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Oświaty

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.