Wilda-Dębiec-Świerczewo: rowerem na Wartostradę IV
Kategoria
projekt rejonowy duży >
10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Nazwa projektu
Wilda-Dębiec-Świerczewo: rowerem na Wartostradę IV
Skrócony opis projektu
Kontynuacja zwycięskich projektów PBO2023-25: Poprawa bezpieczeństwa i komfortu pieszych oraz rowerzystów na Dolnej Wildzie.
Opis projektu
Kontynuacja zwycięskiego projektu do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego w 3 edycjach od 2023 do 2025! W ramach realizacji na Dolnej Wildzie od ul. Czechosłowackiej na południe powstały już 3 odcinki drogi pieszo-rowerowej o wysokim standardzie! Wspólnymi głosami na ten projekt możemy dokończyć tę ważną dla mieszkańców Poznania trasę rowerową oraz pieszą i pozbyć się białych plam na rowerowej mapie Poznania!
Dolna Wilda, najpopularniejsza trasa rowerowa dla mieszkańców Dębca i Wildy, wymaga remontu po wschodniej stronie na odcinku od Drogi Dębińskiej do wiaduktu nad autostradą A2. To najkrótsza droga z Wartostrady do Wielkopolskiego Parku Narodowego, część europejskiego szlaku EuroVelo 9. Nawierzchnia z nierównych, pozapadanych i w wielu miejscach uszkodzonych płyt chodnikowych na drodze pieszo-rowerowej, zostanie zastąpiona równą, bitumiczną nawierzchnią, dzięki czemu znacznie poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort pieszych, rodziców z wózkami, rowerzystów i innych użytkowników. Mieszkańcy Wildy, Dębca i Świerczewa zyskają wygodny dojazd do Lasu Dębińskiego, Wartostrady oraz wyjazd z Poznania w kierunku Lubonia i WPN.
Realizacja zadania do wysokości środków na odcinku wskazanym przez inspektorów utrzymania.
Dolna Wilda, najpopularniejsza trasa rowerowa dla mieszkańców Dębca i Wildy, wymaga remontu po wschodniej stronie na odcinku od Drogi Dębińskiej do wiaduktu nad autostradą A2. To najkrótsza droga z Wartostrady do Wielkopolskiego Parku Narodowego, część europejskiego szlaku EuroVelo 9. Nawierzchnia z nierównych, pozapadanych i w wielu miejscach uszkodzonych płyt chodnikowych na drodze pieszo-rowerowej, zostanie zastąpiona równą, bitumiczną nawierzchnią, dzięki czemu znacznie poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort pieszych, rodziców z wózkami, rowerzystów i innych użytkowników. Mieszkańcy Wildy, Dębca i Świerczewa zyskają wygodny dojazd do Lasu Dębińskiego, Wartostrady oraz wyjazd z Poznania w kierunku Lubonia i WPN.
Realizacja zadania do wysokości środków na odcinku wskazanym przez inspektorów utrzymania.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Dolna WildaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
odcinek na Dębinie po wschodniej stronie ulicyUzasadnienie realizacji projektu
Proponowany projekt w PBO wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania. Dzięki realizacji zaproponowanej inwestycji poprawi się komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerowego, a co za tym idzie więcej mieszkańców Poznania będzie mogło dojeżdżać do pracy i szkół na rowerach.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Proponowany projekt w PBO wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania. Dzięki realizacji zaproponowanej inwestycji poprawi się komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerowego, a co za tym idzie więcej mieszkańców Poznania będzie mogło dojeżdżać do pracy i szkół na rowerach.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Wymiana nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego na zgodną ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania | 795 000 |
SUMA: | 795 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
granica starej i nowej infrastruktury na Dolnej Widzie | Nowa Dolna Wilda.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu. Ulice Dolna Wilda oraz 28 czerwca 1956 r. administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu. Z uwagi na charakter projektu, prosimy MIR o wydanie opinii uzupełniającej.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 21.07.2025
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
-
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu dotyczącego dróg publicznych.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak