Chodnik ul. Szymanowskiego i modernizacja parkingu


Kategoria
projekt rejonowy duży > 3 - Piątkowo Północ, Piątkowo
Nazwa projektu
Chodnik ul. Szymanowskiego i modernizacja parkingu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę brakującego chodnika wzdłuż ulicy Szymanowskiego oraz modernizację przyległego parkingu
Opis projektu
Celem projektu jest budowa chodnika, na odcinku od Ronda Piątkowo do wjazdu na Os. Jana III Sobieskiego, gdzie kończy się wybudowana ścieżka pieszo - rowerowa oraz modernizacja przyległego parkingu przy ul. Szymanowskiego. Chodnik, na tym odcinku, został usunięty ze zwycięskiego projektu PBO2017 pn. "Wygodna trasa rowerowa i chodnik na Szymanowskiego". W efekcie na odcinku ok. 200 m jest wyłącznie droga rowerowa, z której korzystają również piesi. Stanowi to zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych jak i rowerzystów. Ze względu na zbyt małą odległość od drogi oraz kolizję z drzewami, nie ma możliwości poprowadzenia ciągu pieszego równolegle do drogi rowerowej, dlatego proponujemy alternatywny przebieg chodnika. Częściowo będzie on nachodzić na teren parkingu, który jest w opłakanym stanie, a przez to niewykorzystywany jest jego potencjał. Dlatego projekt dodatkowo uwzględnia modernizację parkingu, załatanie dziur, wyznaczenie (wymalowanie) miejsc postojowych oraz likwidację ubytków w infrastrukturze. W efekcie piesi zyskają bezpieczne dojście np. z przystanku, czy innych części pobliskich osiedli do przychodni na os. Marysieńki, a kierowcy odnowiony i w pełni funkcjonalny parking. Jeżeli zostaną wolne środki w ramach przewidzianego budżetu można postawić ławeczki i kosze na śmieci.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Rojon ul. Szymanowskiego, na odcinku od Ronda Piątkowo w kierunku wschodnim do istniejącego ciągu pieszo - rowerowego.

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Działka geodezyjna: obręb 53, arkusz 20, działka 49/8.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwia codzienne poruszanie się mieszkańców, poprawi bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i rowerzystów. Stanowi on dokończenie zwycięskiego projektu PBO z 2017 roku oraz modernizację przyległego parkingu, z potencjału którego będą mogli korzystać kierowcy (posiadacze pojazdów). Jest to projekt skierowany zarówno dla pieszych, rowerzystów jak i posiadaczy samochodów. Mieszkańcy nieustannie zgłaszają potrzebę pobudowania chodnika na tym odcinku ul. Szymanowskiego, aby poczuli się bezpiecznie oraz zwracają uwagę na brak miejsc postojowych na osiedlu.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Projekt skierowany jest dla wszystkich mieszkańców pobliskich osiedli, zarówno dla pieszych jak i rowerzystów. Poprawi on ich bezpieczeństwo - piesi nie będą korzystać ze ścieżki rowerowej, tylko będą się przemieszczać po projektowanym chodniku. Ponadto modernizacja przyległego parkingu przyczyni się do wykorzystania potencjału tego miejsca, które w chwile obecnej jest zaniedbane i zniszczone, a z którego będą korzystać mieszkańcy posiadający samochody, dla których każde miejsce postojowe jest bardzo pożądane.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
projekt chodnika i modernizacji parkingu 30 000
realizacja ok. 150 m chodnika wraz z infrastrukturą towarzyszącą 225 000
modernizacja parkingu ok. 700 m 385 000
SUMA: 640 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 20 000
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Artur Kostrzewski
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu. Wskazaną przez wnioskodawcę nieruchomością oraz ulicą Karola Szymanowskiego administruje Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu. Prosimy również Miejskiego Inżyniera Ruchu o wydanie opinii uzupełniającej.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 16.07.2025

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
  • dodatkowa rekomendacja: Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu w zakresie dróg publicznych.
    Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak
  • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
    Karta Oceny Projektu
    Uzasadnienie Brak uwag PIM.
    Zespół Obradował w składzie: Poznańskie Inwestycje Miejskie

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.