Strefa aktywności i relaksu
Kategoria
projekt rejonowy duży >
5 - Grunwald Północ, Grunwald Południe, Stary Grunwald
Nazwa projektu
Strefa aktywności i relaksu
Skrócony opis projektu
Bezpieczna przestrzeń relaksu, sportu i integracji przy Orliku i pobliskich szkołach
Opis projektu
Projekt zakłada stworzenie nowoczesnej, wielofunkcyjnej przestrzeni rekreacyjnej przy Orliku i pobliskich szkołach – miejsca, które będzie tętniło życiem przez cały rok. To inwestycja w zdrowie, bezpieczeństwo i integrację mieszkańców osiedla, szczególnie dzieci, młodzieży i seniorów.
W ramach projektu:
Plac zabaw zyska nowe wyposażenie, odpowiadające potrzebom różnych grup wiekowych – bezpieczne, estetyczne i angażujące urządzenia do zabawy i rozwoju.
Zagospodarowany zostanie zaniedbany pas terenu: zlikwidowana zostanie stara górka z gruzem i betonowymi schodami, teren zostanie wyrównany i otrzyma nową nawierzchnię. Powstanie tu zadaszona strefa rekreacyjna z ławkami, stołem do ping-ponga i stołem do szachów – idealna przestrzeń do odpoczynku, spotkań i zabawy.
Teren przy Orliku zyska ogrodzenie od strony garaży, co poprawi bezpieczeństwo i estetykę. Obok pojawi się nowa siłownia zewnętrzna, z której będą mogli korzystać zarówno uczniowie, jak i mieszkańcy.
Powstaną wiaty i stojaki na rowery, by zachęcić do korzystania z ekologicznych środków transportu.
„Strefa aktywności i relaksu” to projekt, który odpowiada na realne potrzeby mieszkańców – łączy ruch, odpoczynek i międzypokoleniową integrację w sercu osiedla. To inwestycja w przestrzeń, z której codziennie będzie korzystać wiele osób – uczniowie, rodziny, seniorzy i sportowcy.
W ramach projektu:
Plac zabaw zyska nowe wyposażenie, odpowiadające potrzebom różnych grup wiekowych – bezpieczne, estetyczne i angażujące urządzenia do zabawy i rozwoju.
Zagospodarowany zostanie zaniedbany pas terenu: zlikwidowana zostanie stara górka z gruzem i betonowymi schodami, teren zostanie wyrównany i otrzyma nową nawierzchnię. Powstanie tu zadaszona strefa rekreacyjna z ławkami, stołem do ping-ponga i stołem do szachów – idealna przestrzeń do odpoczynku, spotkań i zabawy.
Teren przy Orliku zyska ogrodzenie od strony garaży, co poprawi bezpieczeństwo i estetykę. Obok pojawi się nowa siłownia zewnętrzna, z której będą mogli korzystać zarówno uczniowie, jak i mieszkańcy.
Powstaną wiaty i stojaki na rowery, by zachęcić do korzystania z ekologicznych środków transportu.
„Strefa aktywności i relaksu” to projekt, który odpowiada na realne potrzeby mieszkańców – łączy ruch, odpoczynek i międzypokoleniową integrację w sercu osiedla. To inwestycja w przestrzeń, z której codziennie będzie korzystać wiele osób – uczniowie, rodziny, seniorzy i sportowcy.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Grunwald, teren przy Grunwaldzka 154 oraz przy OrlikuInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Teren przy Orliku i szkołach to naturalne centrum życia osiedla – codziennie korzystają z niego dzieci, młodzież i mieszkańcy. Niestety, jego potencjał nie jest dziś w pełni wykorzystany: część przestrzeni jest zaniedbana, nieestetyczna lub niebezpieczna. Brakuje wygodnych miejsc do odpoczynku, rekreacji i aktywności fizycznej dla wszystkich grup wiekowych.
Projekt „Strefa aktywności i relaksu” to odpowiedź na te potrzeby. Dzięki inwestycji miejsce to stanie się bezpieczne, funkcjonalne i przyjazne – zachęci do spędzania czasu na świeżym powietrzu, integracji sąsiedzkiej i ruchu. W bezpośrednim sąsiedztwie szkół i Orlika taka przestrzeń ma szansę tętnić życiem od rana do wieczora, służąc całej społeczności osiedla.
Projekt „Strefa aktywności i relaksu” to odpowiedź na te potrzeby. Dzięki inwestycji miejsce to stanie się bezpieczne, funkcjonalne i przyjazne – zachęci do spędzania czasu na świeżym powietrzu, integracji sąsiedzkiej i ruchu. W bezpośrednim sąsiedztwie szkół i Orlika taka przestrzeń ma szansę tętnić życiem od rana do wieczora, służąc całej społeczności osiedla.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Tak. Projekt zakłada montaż bezpiecznej nawierzchni i urządzeń dostępnych dla osób w różnym wieku i o różnym poziomie sprawności. Przestrzeń będzie wolna od barier architektonicznych, z łatwym dostępem dla wózków dziecięcych i osób z niepełnosprawnościami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Nowe wyposażenie placu zabaw | 200 000 |
Wiaty i stojaki rowerowe | 130 000 |
Siłownia zewnętrzna, ławki i ogrodzenie | 220 000 |
Rewitalizacja terenu i stworzenie strefy rekreacyjnej ze stołami do gier i ławkami | 250 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 5 000 |
Dodatkowe załączniki
Mapa | Mapka_PBO2026.pdf |
Zgoda | 2107_001.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do kolejnego etapu.
Wskazany przez wnioskodawcę teren to m.in działka 36/33/11/36 dla której obowiązuje umowa o korzystanie z gruntu zawartą między Miastem Poznaniem reprezentowanym przez ZKZL, ze Społeczną Szkołą Podstawową nr 1.
Jest to również obszar na którym realizowany jest inny projekt PBO. Projekt realizowany jest przez spółkę ZKZL. W związku z powyższym, prosimy o zaopiniowanie przez ZKZL składowej projektu która dotyczy ww. nieruchomości (36/33/11/36) oraz nieruchomości 36/33/11/16 która objęta jest umową dzierżawy ze spółką ZKZL.
Stwierdza się, że istnieje możliwość realizacji części projekt zlokalizowanej na ww. nieruchomościach w ramach umowy in-house.
Dodatkowo, wskazany przez wnioskodawcę teren orliku (nieruchomości oznaczone jako: 36/33/11/29, 36/34/16/65) administrowane są przez Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, w związku z tym prosimy o zaopiniowanie tej składowej projektu przez Wydział Oświaty.
Z uwagi na obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, prosimy Wydział Urbanistyki i Architektury o wydanie opinii uzupełniającej.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Adam Kwasigroch w dniu 29.07.2025 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie W zakresie obejmującym realizację projektu na terenie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, projekt jest rekomendowany do realizacji przez Wydział Oświaty. Realizacja projektu pod warunkiem uzyskania zgody Dyrekcji placówki.Zespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO26. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2026 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzania czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie15. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie16. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak17. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie18. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - tak- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska? - nie19. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
zarządca terenu
:
Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z. o.o.
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt „Strefa aktywności i relaksu” obejmuje teren przy Orliku i szkołach – ważne centrum życia osiedla, codziennie użytkowane przez dzieci, młodzież i mieszkańców. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo, estetykę i funkcjonalność przestrzeni, zapewniając dostępność zgodną z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekt charakteryzuje się wysokim potencjałem społecznym i rekomenduje się jego dalsze procedowanie po spełnieniu wymogów formalnych i wyłączeniu elementów objętych wcześniejszymi etapami realizowanymi w 2025 r.Zespół Obradował w składzie: Dawid MolińskiKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO26. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - tak- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - tak8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2026 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzania czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie15. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie16. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak17. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - tak - Wymagana opinia.- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie18. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - tak- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska? - nie19. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 25 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Wskazany teren Grunwald, teren przy ul. Grunwaldzkiej 154 oraz przy Orliku – działki: nr 11/29, 16/65, 11/36, 11/16, ark. 33, obr. Junikowo, Skrócony opis projektu Plac zabaw zyska nowe wyposażenie, odpowiadające potrzebom różnych grup wiekowych – bezpieczne, estetyczne i angażujące urządzenia do zabawy i rozwoju. Zagospodarowany zostanie zaniedbany pas terenu: zlikwidowana zostanie stara górka z gruzem i betonowymi schodami, teren zostanie wyrównany i otrzyma nową nawierzchnię. Powstanie tu zadaszona strefa rekreacyjna z ławkami, stołem do ping-ponga i stołem do szachów – idealna przestrzeń do odpoczynku, spotkań i zabawy. Wiaty i stojaki na rowery Ocena Teren objęty obowiązującym mpzp „w rejonie ulicy Babimojskiej”. Realizacja zadania tylko na działkach 11/29 i 16/65 - terenu sportu i rekreacji – dopuszczenie lokalizacji obiektów małej architektury i infrastruktury oraz urządzeń sportowo-rekreacyjnych. Działka nr 11/36 – teren zabudowy usług oświaty. Działka nr 11/16 – teren drogi wewnętrznej. Mpzp nie przewiduje możliwości realizacji wiat rowerowych. Uchwała krajobrazowa ustala sytuowanie ogrodzeń: a) ażurowych nie wyższych niż 2,2 m lub ogrodzeń pełnych nie wyższych niż 1,2 m dla terenów zabudowanych oraz ogrodów działkowych, b) ażurowych o wysokości nie większej niż 1 m, zabezpieczających place zabaw. W zależności od ostatecznego zakresu zadania wymagane zgłoszenie robót budowlanych lub pozwolenie na budowę.Zespół Obradował w składzie: Joanna Sumisławska, Beata Horoszko-Makarska, Agnieszka Walczak, Bartosz Putz