Strefa ruchu i radości SP63
Kategoria
projekt rejonowy duży >
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Strefa ruchu i radości SP63
Skrócony opis projektu
Nowoczesny, bezpieczny plac zabaw, boisko do siatkówki plażowej i skocznia do skoku w dal.
Opis projektu
Projekt zakłada modernizację starego placu zabaw oraz budowę nowej infrastruktury sportowej przy SP63. Atrakcyjniejszy plac zabaw pobudzi dzieci do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Aktualnie teren wymaga gruntowej modernizacji oraz rozszerzenia atrakcji dla różnych grup wiekowych. Plac zabaw ma być bezpieczny, nowoczesny i atrakcyjny dla dzieci w różnym wieku. Będzie składał się ze zjeżdżalni, huśtawek, tyrolki, trampoliny, drążków, drabiny oraz konstrukcji wspinaczkowych. W okolicy nie ma żadnego innego placu zabaw, dlatego to miejsce może przyciągać uczniów, ale i okolicznych mieszkańców. Może stać się oazą dziecięcych integracji sąsiedzkich, tak bardzo potrzebną w dobie cyfryzacji.
Boisko do siatkówki plażowej (16x8m) byłoby jedynym takim obiektem w okolicy. Z pewnością otworzyłoby nowe możliwości spędzania czasu dla dzieci i starszych mieszkańców. Projekt zawiera pełne wyposażenie boiska (słupki, siatka, linie wraz z kotwami montażowymi oraz ogrodzenie terenu). Dzięki boisku do siatkówki plażowej dzieci poznawałyby sporty uprawiane na piasku (siatkówka, frisbee, ringo, piłka nożna i ręczna). Boisko mogłoby być wykorzystywane jako teren rekreacyjny (piknik, plażowanie). W okolicy nie ma boisk tego typu, dlatego mieszkańcy chętnie korzystaliby z tego terenu popołudniami i w weekendy. Elementem projektu jest również skocznia w dal składająca się z 25m rozbiegu (nawierzchnia poliuretanowa) oraz 8metrowej zeskoczni. Lekkoatletyka to niezwykle ważna dyscyplina sportu w rozwoju ruchowym. Na terenie boisk i sali gimnastycznej w SP63 nie ma aktualnie możliwości realnego uprawiania żadnej konkurencji lekkoatletycznej, która to jest królową sportu.
Nowy kompleks zakłada również powstanie strefy relaksu- z ławeczkami, leżakami oraz nasadzeniami roślinności. Zaplanowane zmiany znacząco wpłynęłyby na rozszerzenie możliwości korzystania z terenów przyszkolnych i stanowiłyby piękne i nowoczesne miejsce do aktywnego spędzania czasu dla całych rodzin. Nasza szkoła, nasza Starołęka potrzebuje takiego miejsca. Jest ono odpowiedzią na licznie zgłaszane potrzeby społeczności szkolnej i mieszkańców. To trwałe, ekologiczne, bezpieczne rozwiązania, służące przez lata inspirując do aktywności sportowej i wspólnego spędzania czasu w oderwaniu od wszechobecnych smartfonów.
Boisko do siatkówki plażowej (16x8m) byłoby jedynym takim obiektem w okolicy. Z pewnością otworzyłoby nowe możliwości spędzania czasu dla dzieci i starszych mieszkańców. Projekt zawiera pełne wyposażenie boiska (słupki, siatka, linie wraz z kotwami montażowymi oraz ogrodzenie terenu). Dzięki boisku do siatkówki plażowej dzieci poznawałyby sporty uprawiane na piasku (siatkówka, frisbee, ringo, piłka nożna i ręczna). Boisko mogłoby być wykorzystywane jako teren rekreacyjny (piknik, plażowanie). W okolicy nie ma boisk tego typu, dlatego mieszkańcy chętnie korzystaliby z tego terenu popołudniami i w weekendy. Elementem projektu jest również skocznia w dal składająca się z 25m rozbiegu (nawierzchnia poliuretanowa) oraz 8metrowej zeskoczni. Lekkoatletyka to niezwykle ważna dyscyplina sportu w rozwoju ruchowym. Na terenie boisk i sali gimnastycznej w SP63 nie ma aktualnie możliwości realnego uprawiania żadnej konkurencji lekkoatletycznej, która to jest królową sportu.
Nowy kompleks zakłada również powstanie strefy relaksu- z ławeczkami, leżakami oraz nasadzeniami roślinności. Zaplanowane zmiany znacząco wpłynęłyby na rozszerzenie możliwości korzystania z terenów przyszkolnych i stanowiłyby piękne i nowoczesne miejsce do aktywnego spędzania czasu dla całych rodzin. Nasza szkoła, nasza Starołęka potrzebuje takiego miejsca. Jest ono odpowiedzią na licznie zgłaszane potrzeby społeczności szkolnej i mieszkańców. To trwałe, ekologiczne, bezpieczne rozwiązania, służące przez lata inspirując do aktywności sportowej i wspólnego spędzania czasu w oderwaniu od wszechobecnych smartfonów.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Starołęcka 142Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Teren boisk szkolnych przy Szkole Podstawowej nr 63Uzasadnienie realizacji projektu
Dzieciństwo to czas odkrywania świata, radości z ruchu, budowania relacji. Szkoła to miejsce zdobywania wiedzy, ale i przestrzeń kształtowania charakteru, rodzenia pasji, powstawania wspomnień. Z entuzjazmem chcemy stworzyć nowoczesną, bezpieczną infrastrukturę sportową. Dzieciaki potrzebują więcej niż starego placu zabaw. Potrzebują inspirującej, dostępnej, sprzyjającej wszechstronnemu rozwojowi przestrzeni: nowoczesnego miejsca- rozwijającego koordynację, budującego pewność siebie i naukę współpracy; boiska do siatkówki plażowej i skoczni rozbudzających sportową rywalizację, integrację i ducha olimpijskiego. Bezpieczna i estetyczna infrastruktura to inwestycja w zdrowie (fizyczno-psychiczne). Dzieci aktywne lepiej się uczą, są odporne na stres, rzadziej chorują. Realizacja projektu pozwoli na wyrównanie szans edukacyjnych (Poznań centrum, a obrzeża). Nasza strefa to inwestycja w przyszłość. To tu rodzić się będą przyszli sportowcy, liderzy i odpowiedzialni obywatele. Potrzebujemy tej zmiany, przestrzeni, w której dzieci będą się uczyć, ale też śmiać, szaleć i rozwijać skrzydła. Zainwestujmy w dzieci- bo tam gdzie słychać śmiech, gdzie widać ruch i energię, tam rośnie zdrowe
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Boiska i plac zabaw zdecydowanie wzbogaciłyby zajęcia szkolne dla dzieci o nowe, ciekawe aktywności ruchowe. Z terenu boiska korzystać mogą w godzinach pozalekcyjnych wszyscy mieszkańcy dzielnicy. Może być to miejsce spotkań międzypokoleniowych. Dzieci wreszcie miałyby miejsce do zabawy na bezpiecznym placu zabaw, ale także całe rodziny mogłyby bezpiecznie spędzać czas na powietrzu. W naszej okolicy mamy także wielu amatorów gry w siatkówkę, a na takim boisku mogłyby odbywać się nie tylko treningi i gry towarzyskie, ale także osiedlowe turnieje w siatkówkę plażową. Projekt ma być w pełni inkluzywny- wspierać integrację wszystkich użytkowników, niezależnie od poziomu sprawności. Jest on wyrazem odpowiedzialności społecznej i nowoczesnego podejścia do tworzenia przestrzeni publicznej.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Nowoczesny plac zabaw | 250 000 |
Budowa boiska do siatkówki plażowej (wraz z przygotowaniem terenu oraz wyposażeniem boiska) | 85 000 |
Budowa skoczni do skoku w dal | 75 000 |
Ławeczki, ogrodzenie i nowe nasadzenia na modernizowanym terenie | 30 000 |
SUMA: | 440 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 10 000 |
Dodatkowe załączniki
Oświadczenie Dyrektora Szkoły | O_wiadczenie Dyrektora Szko_y.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do kolejnego etapu.
Wskazany przez wnioskodawcę teren administrowany jest przez Szkołę Podstawową nr 63 im. Ksawerego Zakrzewskiego.
W związku z powyższym, prosimy Wydział Oświaty o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
tak
:: Z uwagi na opracowywany miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, prosimy MPU o wydanie opinii uzupełniającej.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Adam Kwasigroch w dniu 22.07.2025 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO26. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2026 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzania czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie15. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie16. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak17. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie18. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska? - nie19. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 440 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 440 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO26? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie - dodatkowa rekomendacja: Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)