Przystań św. Antoniego Warta Poznania
Kategoria
projekt rejonowy duży >
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Przystań św. Antoniego Warta Poznania
Skrócony opis projektu
Wybudowanie wodnej przystani rzecznej i slipu w korycie Warty na początku ul. Św. Antoniego
Opis projektu
Celem projektu jest kontynuowanie dostępności do rzeki Warty przez mieszkańców.
W założeniu planowane jest wybudowanie kolejnego dostępu do rzeki Warty poprzez utwardzenie dojścia do rzeki od ulicy Starołęckiej aż do koryta rzeki, budowę ogólnodostępnego slipu do wykorzystania również przez jednostki Policji, Straży Pożarnej itp, oraz zagospodarowanie brzegu koryta Warty aby możliwe było umiejscowić jednego pontonu betonowego wraz z odnogą cumowniczą dla kajaków, łodzi, skuterów wodnych itp. Zagospodarowanie terenu otaczającego aby możliwe było usytuowanie ławeczek, lamp solarnych koszy na śmieci
W założeniu planowane jest wybudowanie kolejnego dostępu do rzeki Warty poprzez utwardzenie dojścia do rzeki od ulicy Starołęckiej aż do koryta rzeki, budowę ogólnodostępnego slipu do wykorzystania również przez jednostki Policji, Straży Pożarnej itp, oraz zagospodarowanie brzegu koryta Warty aby możliwe było umiejscowić jednego pontonu betonowego wraz z odnogą cumowniczą dla kajaków, łodzi, skuterów wodnych itp. Zagospodarowanie terenu otaczającego aby możliwe było usytuowanie ławeczek, lamp solarnych koszy na śmieci
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. św. Antoniego, u. StarołęckaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
dotyczy działek nr 46 i 1,ark 16 obręb 11 oraz działki 85 ark 03 obręb 11Uzasadnienie realizacji projektu
Zgodnie z misją, wizją rozwoju miasta Poznania i oczekiwaniami mieszkańców,
zapobieganie, likwidacja skutków klęsk żywiołowych i awarii środowiskowych,
kontynuacja dostępności do rzeki Warty przez mieszkańców Poznania,
kontynuacja założeń projektów już zrealizowanych takich jak Warta Poznania itp.
umożliwienie dostępności do rzeki przez służby mundurowe Policja, Straż Pożarna,
umożliwienie osobom żeglującym po rzece zejście na ląd,
w przyszłości otwiera się możliwość uruchomienia "Tramwaju wodnego"
umożliwienie dostępności do rzeki dla osób z niepełnosprawnością,
zapobieganie, likwidacja skutków klęsk żywiołowych i awarii środowiskowych,
kontynuacja dostępności do rzeki Warty przez mieszkańców Poznania,
kontynuacja założeń projektów już zrealizowanych takich jak Warta Poznania itp.
umożliwienie dostępności do rzeki przez służby mundurowe Policja, Straż Pożarna,
umożliwienie osobom żeglującym po rzece zejście na ląd,
w przyszłości otwiera się możliwość uruchomienia "Tramwaju wodnego"
umożliwienie dostępności do rzeki dla osób z niepełnosprawnością,
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Utwardzenie odcinaka drogi od ulicy Starołęckiej aż do koryta rzeki, działanie to umożliwi dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Ponadto od brzegu do pływającego pontonu betonowego planowany jest wykonanie pochylni która umożliwi niezależnie od poziomu lustra wody dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Mała architektura - ławki, kosze na śmieci, barierki do rowerów, urządzenia cumownicze lądowe, tablica informacyjne | 15 000 |
Utwardzenie odcinka drogi od ul Starołęckiej, wykonanie slipu | 440 000 |
zagospodarowanie brzegu koryta rzeki | 240 000 |
Pontony z drewnianym pokładem Large 3,2 x 8 m oraz pale dla pomostów na pływakach betonowych, odnoga cumownicza 6 m
|
80 000 |
Poler RV (50 kN) 2 szt., pierścienie cumownicze (16 x 245 mm, 20 kN) 4 szt., reling z ławka i balustradą | 15 000 |
Lampa uliczna LED solarna z pilotem 2400W 2 szt. | 5 000 |
SUMA: | 795 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 60 000 |
Dodatkowe załączniki
przykładowa realizacja | przyk_ad realizacj 2i.jpg |
mapa ewidencyjna | Mapa ewidencyjna.jpg |
orientacyjny plan projektu | Satelita z zakresem realizacji 1.jpg |
Przykład pontonu betonowego | Pontpn betonowy.jpg |
Przykładowa realizacja | przyk_ad realizacji.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami