Remont ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Armii Poznań/Cytadela
Kategoria
projekt rejonowy duży >
1 - Nowe Winogrady Północ, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Wschód, Stare Winogrady
Nazwa projektu
Remont ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Armii Poznań/Cytadela
Skrócony opis projektu
Ścieżka wzdłuż Armii Poznań jest jedną z ważniejszych ciągów komunikacyjnych na Cytadelę oraz mieszkańców.
Opis projektu
Projekt polega na gruntownej wymianie nawierzchni asfaltowej ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Alei Armii Poznań przy Cytadeli. Zakres prac obejmuje usunięcie zniszczonej nawierzchni, wyrównanie podłoża oraz położenie nowego asfaltu, który spełni wymagania dotyczące trwałości, bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. Realizacja tego remontu przyczyni się do zwiększenia funkcjonalności ścieżki oraz zapewni jej estetyczny wygląd, co wpłynie pozytywnie na otoczenie i wygodę codziennego użytkowania przez mieszkańców.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Aleja Armii PoznańInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż Alei Armii Poznań pełni kluczową rolę w systemie komunikacyjnym miasta, będąc główną trasą łączącą Centrum Miasta z parkiem Cytadela oraz pozostałymi osiedlami na Winogradach. Jej strategiczne położenie sprawia, że jest nie tylko popularnym wyborem rekreacyjnym, ale także istotnym szlakiem dla codziennych podróży mieszkańców. Podróżowanie tą trasą stanowi nie lada wyzwanie zarówno dla pieszych jak i rowerzystów. Stan tej ścieżki pieszo-rowerowej jest w opłakanym stanie. Wymaga gruntownej przebudowy. Taki stan nawierzchni nie tylko utrudnia codzienne użytkowanie, ale również stwarza realne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Nierówności asfaltu, pęknięcia oraz zniszczenia mogą prowadzić do upadków, wypadków i innych niebezpiecznych sytuacji, szczególnie w trudnych warunkach pogodowych. Remont jest niezbędny, aby zapewnić komfort oraz bezpieczeństwo osobom korzystającym ze ścieżki, a także poprawić estetykę otoczenia.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Przebudowa drogi pieszo rowerowej poprawi komunikację między centrum a Cytadelą oraz przylegającymi osiedlami. Ta inwestycja sprawi że poruszanie się tą ścieżką pieszo-rowerową stanie się bezpieczne.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Remont ścieżki | 680 000 |
SUMA: | 680 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Przebieg remontowanej ścieżki pieszo-rowerowej | Przebieg remontowanej _cie_ki pieszo-rowerowej.png |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu. Wskazana przez wnioskodawcę ścieżka pieszo - rowerowe administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 17.07.2025
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)