Ścieżka rowerowa na ul. Brzechwy


Kategoria
projekt rejonowy duży > 11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
Ścieżka rowerowa na ul. Brzechwy
Skrócony opis projektu
Ścieżka rowerowa i chodnik ul. Brzechwy - odcinek południowy między ulicami Makuszyńskiego i Wieczorynki
Opis projektu
Dobrze zaprojektowane i właściwie zrealizowane ścieżki rowerowe stanowią bardzo ważny element sieci komunikacyjnej współczesnych miast. Rower nie jest jedynie sezonową formą rekreacji. Dla wielu mieszkańców naszego Miasta jest on codziennym środkiem transportu, który pozwala na szybkie przemieszczanie się, uniknięcie korków, a przy okazji utrzymanie dobrej kondycji fizycznej. Tam gdzie jest to możliwe należy budować asfaltowe ścieżki rowerowe oddzielone od chodników. Pozwala to na poprawę bezpieczeństwa i komfortu wszytkach uczestników ruchu. Ścieżki rowerowe spełniają swoją funkcję w właściwy sposób, jedynie gdy tworzą nieprzerwaną sieć pozwalająca na płynne i w miarę bezkolizyjne przemieszczanie się. Dlatego tek ważne jest aby systematycznie uzupełniać brakujące odcinki dróg rowerowych z zachowaniem wysokich standardów ich projektowania i wykonania. Ulica Brzechwy stanowi ważna arterię komunikacyjną Osiedla Ławica, a jako jedna z centralnych ulic Osiedla powinna też pełnić funkcje reprezentacyjną. W związku z powyższym należy zadbać o jej pełną funkcjonalność i estetykę.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

ul. Brzechwy

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

południowa część ulicy na odcinku Makuszyńskiego-Tuwima-Wieczorynki
Uzasadnienie realizacji projektu
Aktualny stan drogi pieszo-rowerowej po południowej stronie ul. Brzechwy, na odcinku Makuszyńskiego -Tuwima-Wieczorynki jest bardzo zły. Brakujące i zniszczone płyty chodnikowe stanowią realne zagrożenie dla pieszych i rowerzystów. Nieestetyczny wygląd tej strony ul. Brzechwy kontrastuje z zadbaną północną stroną ulicy. Ul. Brzechwy stanowi jedną z głównych arterii komunikacyjnych Osiedla Ławica i powinna stanowić jego wizytówkę.
Remont/budowa tego odcinka ścieżki rowerowej wraz z towarzyszącym jej chodnikiem, pozwoli na połączenie z funkcjonującymi już doskonale odcinkami na ul. Złotowskiej oraz Strzegomskiej i Leśnych Skrzatów. Ten odcinek jest kluczowy dla sprawnej komunikacji w ramach rozrastającego się osiedla.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Obecny zły stan drogi pieszo-rowerowej utrudnia poruszanie się po niej osobom na wózkach inwalidzkich, osobom starszym oraz rodzicom z dziećmi. Ponadto rozdzielenie chodnika i ścieżki rowerowej znacząco poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu. Inwestycja przysłuży się zarówno lokalnej społeczności oraz pozostałym mieszkańcom Miasta, którzy liczne odwiedzają ten rejon np. ze względu na Lasek Marceliński.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Budowa/remont chodnika po południowej stronie ul. Brzechwy na odcinku od ul. Makuszyńskiego do ul. Tuwima (115m x 2m) 172 500
Budowa/remont ścieżki rowerowej po południowej stronie ul. Brzechwy na odcinku od ul. Makuszyńskiego do ul. Tuwima (115m x 2m) 184 000
Budowa/remont chodnika po południowej stronie ul. Brzechwy na odcinku od ul. Tuwima do ul. Wieczorynki (143m x 2m) 214 500
Budowa/remont ścieżki rowerowej po południowej stronie ul. Brzechwy na odcinku od ul. Tuwima do ul. Wieczorynki (143m x 2m) 228 800
SUMA: 799 800
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
lokalizacja sciezka_rowerowa_brzechwy.jpg
stan obecny sciezka_rowerowa_brzechwy_FOTO.jpg
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Jakub Dolata
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu. Ulica administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu. Ponadto prosimy MIR o dodatkową opinie ze względu na charakter projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 17.07.2025

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
  • dodatkowa rekomendacja: Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu w zakresie dróg publicznych.
    Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.