Trasa pieszo rowerowa przez Lasek Marceliński
Kategoria
projekt rejonowy duży >
5 - Grunwald Północ, Grunwald Południe, Stary Grunwald
Nazwa projektu
Trasa pieszo rowerowa przez Lasek Marceliński
Skrócony opis projektu
Budowa trasy dla ruchu rowerów oraz pieszych wzdłuż Lasku Marcelińskiego, równolegle do ulicy Perzyckiej
Opis projektu
Lasek Marceliński, stanowi dla mieszkańców zachodniej części Poznania ( zwłaszcza Grunwaldu ), wspaniałą , czasami jedyną możliwość relaksu w otoczeniu przyrody. Teren ten oferuje wiele możliwości spędzenia wolnego czasu w kontakcie z naturą. Poszczególne części Lasu różnią się od siebie w diametralny sposób. Tereny z drzewostanem liściastym , iglastym , mieszanym ,torfowiska, rzeczki, stanowiska dzikiej fauny. Niestety, pomimo ciągłych i zauważalnych prac Zarządu Lasów Komunalnych, nie do wszystkich miejsc dostęp mają osoby poruszające się z problemami .Drogi leśne prowadzące do wnętrza Lasku, mają naturalnych charakter ( korzenie, nierówności , niewielka szerokość ) co powoduje ,że trudno się tam dostać niektórym osobom ( zwłaszcza na lub we wózkach ). Taka, utwardzona droga pieszo- rowerowa, łącząca większość stref Lasku Marcelińskiego wyrównałaby szanse na korzystanie z całego spektrum jego przyrodniczych walorów. Ponadto, mieszkańcy osiedla Bajkowego , zyskaliby możliwość bezpiecznego i wygodnego dojścia do tramwaju przy ulicy Grunwaldzkiej. Południowa część oś. Bajkowego jest właściwie wykluczona komunikacyjnie. Dojście do tramwaju ( ponad 2 kilometry ) zwłaszcza w chłodnych porach roku oraz w godzinach , w których nie występuje naturalne oświetlenie, jest trudne ale przede wszystkim ryzykowne ze względu na poruszanie się obrzeżem nieoświetlonego , leśnego odcinka ulicy Perzyckiej. Nie wszyscy mieszkańcy są zmotoryzowani a przecież wszystkim nam zależy, aby komunikacja miejska odgrywała w aglomeracji poznańskiej coraz większą rolę. Nadmieniam, że sytuacja ta dotyczy sporej ilości dzieci i młodzieży szkolnej ,zamieszkującej ten rejon Grunwaldu.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Od ulicy Dobiegniewskiej do ulicy Kiemliczów.Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Wzdłuż Lasku Marcelińskiego , równolegle do ulicy PerzyckiejUzasadnienie realizacji projektu
Utwardzona droga pieszo rowerowa prowadząca przez Lasek Marceliński od ulicy Dobiegniewskiej do ulicy Kiemliczów , umożliwiłaby bezpieczny i łatwy dostęp do wszystkich zasobów przyrodniczych Lasku Marcelińskiego dla rodziców z małymi dziećmi , także we wózkach, osób z starszych , zwłaszcza z problemami w poruszaniu się oraz . W chwili obecnej przedostanie się do dalszych części tej poznańskiej, zielonej enklawy jest dla w/w osób utrudniony , ze względu
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
W/W droga, wyrównałaby szansę na dostęp do wszystkich zasobów Lasku Marcelińskiego. Bezpiecznie oraz wygodnie , mogłyby korzystać z niej wszystkie grupy mieszkańców, a nie tylko jak w tej chwili osoby pełnosprawne.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Budowa drogi pieszo - rowerowej | 80 000 |
SUMA: | 80 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 5 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu. Wskazany przez wnioskodawcę obszar administrowany jest przez Zakład Lasów Poznańskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu.
Z uwagi na przebieg ulicy Perzyckiej i charakterystykę projektu, prosimy o wydanie opinii uzupełniającej przez ZDM i MIR.
Jednocześnie informujemy, że niektóre z działek o oznaczeniach geodezyjnych (38/14/5/1, 38/14/3/6, 38/21/9) nie spełniają warunku określonego w Załączniku nr 1 do uchwały Nr XVII/318/IX/2025 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 1 kwietnia 2025 r. "ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2026" - § 3, ust. 14, pkt 2) tj. warunku znajdowania się terenu, na którym ma być realizowany projekt, w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta).
W związku z powyższym, realizacja projektu możliwa jest wyłącznie na nieruchomościach administrowanych przez ZLP lub ZDM.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Adam Kwasigroch i Martin Radziwonka w dniu 17.07.2025
Opiniowanie projektu przez:
- zarządca terenu : Wydział Klimatu i Środowiska
- zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
-
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie BMIR nie zgłasza uwag do projektu w zakresie dróg publicznych.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak